1. Vinnie Gevers Member

Cloudbox nodes

Topic geplaatst op: 05-01-2013 om 19:30

Bij het aanmaken van mn vps komt de vraag of ik 1 van de 5 nodes wil kiezen.
    Zitten hier nog voordelen / nadelen aan welke?

2. Gerrit Schorel Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2013 om 21:43

Volgens mij is het enigste verschil tussen alle Cloudbox VPS's dat Cloud04 en Cloud05 niet conform de overeenkomst zijn daar IPv6 hierbij niet aanwezig is. Als je dus wilt dat e.e.a. via IPv6 beschikbaar is (zoals ik eiste) dan zul je die 2 Clouds moeten ontzien.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Peter Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 14:58

Kijk dat is dus informatie die Versio wel wat duidelijker mag delen!
    Ben uren bezig geweest ipv6 aan de gang te krijgen, en ik weet zeker dat ik ergens die mogelijkheid voorbij zag komen!

Ik ga het proberen, bedankt Gerrit.

4. Peter Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 15:04

Het lijkt te werken. Op node 2 was inderdaad ipv6 beschikbaar. Extra netwerkpoort op vps aangemaakt en daarna een rebuilt network gedaan. Lijkt erop te gaan werken (nu even wachten tot queue leeg is)

5. Peter Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 15:08

Tja, ipv6 is volgens cloud.axc.nl nu werkend, de hele machine is echter niet meer bereikbaar via ssh of de cloud console. Ik ploeter verder.

6. Vinnie Gevers Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 15:29

Toch wel een beetje vreemd dat er niet op elke node ipv6 mogelijk is. Gezien voor mij deze vps vooral voor de hobby is wil ook ik wel graag ipv6 zien. Maar ik wacht nog wel even.
    Peter wil je, als alles een beetje werkt, een korte beschrijving geven zodat andere gebruikers er ook mee aan de slag kunnen :)

7. Peter Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 16:48

Nou nou... Ipv6 staat aan, wat al een hele worsteling was. Maar nu blijkt dat Versio bedoelt dat er pas over 2 weken connectiviteit met de buitenwereld voor ipv6 is...... Dus weer een middag verkloot.

Graag wat meer documentatie en een definitieve opleverdatum voor het vps platform. Of gaat dit weer hetzelfde als het oude en worden we weer als betalende test gebruikers ingezet?

8. Kimbo Member
    Reactie geplaatst op: 12-01-2013 om 13:04

Dat kopt idd dat er voor de cloudbox nog geen buitenlandse IP's zijn.
    Dit heeft Versio mij ook medegedeeld. Maar het staat wel al op hun site???

Krijgen ook maar 1 IP4 adres.
    Wat met het 2de IP nodig voor de nameserver NS2? Kom er niet uit hoe deze in te stellen...

Lastige is dan ook weer dat ik later naar een BE IP moet gaan en nog eens ene rebuild moet doen.

9. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-01-2013 om 20:29

@Kimbo Om een tweede ip adres te krijgen dien je een extra CloudBox af te nemen.

Nadien het extra IP toevoegen door naar cloud.axc.nl te gaan -> uw VPS -> Networking -> ipaddresses -> allocate new IP address. Rebuild daarna het netwerk en voeg het IP toe in directadmin.

10. Kimbo Member
    Reactie geplaatst op: 12-01-2013 om 21:12

@Fabien: een 2de Cloudbox heb ik nog niet nodig...
    Dus in principe kan ik dan geen nameserver opzetten?
    Wat met de IP6 adressen? Die zie ik ook nergens meer.

Kan ik meerdere backups maken in de OnApp? Ik zie alleen een dagelijkse en zou graag een manuele hebben en nog een wekelijkse.

11. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 15-01-2013 om 01:01

@Kimbo Nameservers kan je enkel aanmaken als er twee ip adressen zijn op de VPS, in dit geval 2 Cloudboxen die hiervoor nodig zijn. Indien je slechts één ip hebt dien je te werken via het DNS beheer.

Aan de ipv6 implementatie wordt momenteel nog gewerkt, van zodra dit af is zal dit kenbaar gemaakt worden.

Je kan meerdere backup schedules aanmaken in het Cloudbox controle paneel, een manuele backup maken is ook mogelijk.

12. Matthias Streulens Member
    Reactie geplaatst op: 15-01-2013 om 15:05

@ Peter Jansen: IPv6 werkt bij mij al lang op de Cloudboxen. Is heel eenvoudig in te stellen indien met Debian of Ubuntu gewerkt wordt!