1. rogerH Member

Google Mail: instellen MX / DNS records

Topic geplaatst op: 05-01-2013 om 08:32

Hallo,

Om de continue mailproblemen bij Versio de kop in te drukken wil ik het mailsysteem bij Google Apps onderbrengen. Daarvoor moeten o.a. MX / DNS records ingesteld worden.
    Nu kan ik dat doen via DNS beheer in Versio Klantpaneel, EN via DirectAdmin. Wat is nu de beste manier?

Ik wil voorkomen dat, als server 007 weer eens op een blacklist/spamlijst staat, dat mijn mail het dan niet meer doet.

Gevoelsmatig denk ik dat ik het via DNS beheer in het klantpaneel moet instellen, en NIET via DA.

Of moet ik via DNS Beheer instellen dat het eerst naar DirectAdmin gaat, en het dan vervolgens DAAR instellen? Maar wat als server 007 dan toch op een blacklist staat?

Wie kan mij adviseren wat nu de beste manier is?

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 05-01-2013 om 21:53

Dit kun je idd het beste doen via het rechtstreekse DNS beheer.
    dus niet via DA.

Als idd je server plat ligt, en dus ook DA heb je niks.
    via het andere systeem blijft altijd je mail werken.
    de kans dat een mailserver van google plat komt te liggen is minimaal.
    je heb zowi zo al 5 mxxen, EN de fallback van versio mocht google plat komen te liggen ;)

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Cleem Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2016 om 18:20

Beste helpdesk, ik heb een probleem. Ik wil heel graag mijn mail via google apps, maar hiervoor moet ik verifieren bij google dat het domein www.leveninnederland.nu daadwerkelijk van mijzelf is. Dit lukt me niet en nu is mijn site ook nog offline. Kunt u mij alstublieft helpen, want ik loop een beetje heel erg vast. Dank alvast.

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-08-2016 om 09:45

@Cleem Kunt u even een support ticket aanmaken of mailen naar support@versio.nl met de nodige DNS records die u dient in te stellen? We kijken dit dan voor u na.