1. Arjen Hoek Member

Error update naar wp 3.5 (installatron)

Topic geplaatst op: 04-01-2013 om 11:29

Hi,

Ik heb een vraagje, voor ongeveer 30 websites gebruik ik wordpress die geinstalleerd zijn met de auto-setup van installatron. Bij de update naar 3.5 zijn 20 websites gewoon ge-update, maar 10 stuks blijven foutmeldingen geven.

Als ik inlog in de wp-admin en de update uitvoer krijg ik de volgende melding:

Warning: copy(/home/server/domains/domein.nl/public_html/wp-admin/includes/update-core.php) [function.copy]: failed to open stream: Permission denied in /home/server/domains/domein.nl/public_html/wp-admin/includes/class-wp-filesystem-direct.php on line 200

Wat gaat hier mis? Wat staat er verkeerd? Heeft iemand een beter idee dan alles verwijderen en opnieuw installeren, aangezien het om een grote hoeveelheid sites gaat heb ik niet zoveel zin om 10x een volledige clean install te doen :)

2. Steefo Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2013 om 21:36

Hoi Arjan,
    Als ik het zo goed lees heeft dit te maken met de schrijfrechten van het bestand update-core.php je kan deze tijdelijk het beste even op 777 schrijfrechten zetten. Volgens mij moet het dan wel goedkomen.
    Als dat niet werkt probeer dan class-wp-filesystem-direct.php
    Laat maar even weten of het gelukt is

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jasper Winter Member
    Reactie geplaatst op: 14-01-2013 om 20:53

Ja, ik heb hetzelfde probleem. Als ik via Filezilla de schrijfrechten op 777 zet krijg ik nog steeds dezelfde melding....

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 14-01-2013 om 21:05

Gebruik suPHP.

https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

BOVENIN je .htaccess
    bestanden op 644 en mappen op 755 anders 500 server errrors

gebruik bij voorkeur niet installatron.
    deze werkt niet onder php 5.3 maar 5.2