1. artcore Member

Eigen naamservers instellen?

Topic geplaatst op: 02-01-2013 om 20:14

Kan iemand mij vertelln hoe dit bij Versio moet?
    Ik heb 2 ip's

A records aangemaakt op het domein waar ik de NS'en op wil
    ns1.eigendomein.com A x.x.x.x ip1
    ns2.eigendomein.com A x.x.x.x ip2
    Vervolgens op advies van Versio DNS beheer van hosting op dat domein NS records aangemaakt met ns1+2.eigendomein.com.
    Als ik nu een ander domein deze nameservers wil geven, krijg ik een foutmelding.

Waar zit de truuk?

Beste wensen!

2. Slam Designs Member
    Reactie geplaatst op: 22-01-2013 om 16:20

Hoe maak ik mijn eigen nameservers aan?
    Veel reseller willen eigen nameservers aanmaken, bijvoorbeeld ns1.mijnhostingbedrijf.nl en ns2.mijnhostingbedrijf.nl De makkelijkste manier om eigen nameservers aan te maken is hieronder beschreven.

Koppel eerst uw hoofddomeinnaam een uw reseller hosting account via de standaard nameservers
    Er zijn een aantal artikelen die u hiermee kunnen helpen indien u niet weet hoe u dit moet doen.

Log in in DirectAdmin
    Wanneer u uw hoofddomeinnaam heeft gekoppeld kunt u inloggen in DirectAdmin. Scroll naar beneden, klik op 'Nameservers'. Selecteer daar eerst de domeinnaam in het drop-down menu, vink 'Virtual' aan en klik op 'Create'.

Alle nieuwe domeinnamen die u dan wilt koppelen aan uw reseller account kunnen gebruik maken van deze nameservers. Let er op dat u de nameservers van uw hoofddomein niet moet wijzigen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. artcore Member
    Reactie geplaatst op: 23-01-2013 om 10:33

Bedankt voor je reply Wiebe.
    Ik gebruik geen DA, maar cPanel. Tevens wil ik geen virtual maar echte eigen ns'en en ik hep ook 2 unieke IP's hiervoor.
    De vraag blijft hoe de records aan te maken in Versio's DNS beheer van mijn domein zodat mijn klanten mijn naamservers kunnen gaan gebruiken.
    Sommige registrars hebben de optie om nameservers te registreren via een control panel. Dat zou nu ook handig zijn daar ik niet precies weet hoe dit te doen via Versio's DNS beheer.

Vond u dit antwoord nuttig?