1. RE Jansen Member

Upload geen image

Topic geplaatst op: 14-12-2011 om 11:45

Via filezilla heb ik Wordpress geupload. De site werkt prima en goed, ik kan posten. Alleen als ik bij een post een foto wil uploaden lukt dat niet. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Ook onder wp-content handmatig een mapje aangemaakt met uploads en daarin het mapje 2011 enz. Die rechten staan ook allemaal goed. (755) Zelfs even 777 geprobeerd.

Maar nu krijg ik na een upload nog steeds de melding:
    Uploaden van "IMG_0022.jpg" is niet gelukt als gevolg van een fout
    Kan map /home/*******/domains/*****.nl/public_html/wp-content/uploads/2011/12 niet aanmaken. Is de bovenliggende map beschrijfbaar door de server?

Het maakt niet uit of ik de flash uploader gebruik of de browser uploader.
    Wat doe ik verkeerd of welke instelling zou ik nu vergeten kunnen zijn?

2. Michael Wijnands Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2011 om 14:16

Even een tip over Wordpress algemeen..
    Ik neem aan dat Versio gewoon je host is?

Probeer Wordpress dan eens via Installatron. Dan heb je meteen alle mapjes ( ook uploads ) en de goede schrijfrechten.

Bij Wordpress via Installatron zal het vast wel lukken.

Wat je ook kan doen is de naam eens veranderen naar iets simpels, voorbeeld: hoi.jpg

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RE Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2011 om 16:07

Top Michael, bedankt het is gelukt. En ja, ik heb Versio.

Wellicht voor andere lezers, wat ik nu heb gedaan:
    In DirectAdmin heb ik de WordPress files ge-delete uit de html_public directory. Vervolgens via DirectAdmin ook de sql data base verwijderd.

Het installeren via Installatron is best verwarrend, want als je kiest voor WordPress krijg je daarna twee invulvelden voor je site url. In het eerste (bovenste) invulveld kun je via een uitklapmenu kiezen uit je eigen domeinnamen, maar dat tweede veld hoef je niet in te vullen. (die suggestie wordt wel gewekt)

Hoe dan ook, gelukt en dank! Uploaden lukt gewoon met de IMG_0022 als bestandsnaam. (ben maar meteen via Installatron aan de gang gegaan zonder te proberen of de naam aanpassen zou helpen)

4. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 18:46

Is hier geen concretere oplossing voor ? ipv installatron te gebruiken ? Want de bestands rechten lijken inderdaad gewoon goed te staan.

5. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 18:52

Aangezien installatron : 3.2.113 July (latest version)
    en wordpress zit momenteel op 3.3.1

tuurlijk kan je vervolgens zelf updaten, maar ik heb graag zelf de touwtjes in handen.

6. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 19:15

Toch maar even installatron geprobeerd :

ik had zojuist mijn wordpress gewoon geinstalleerd op mijn domein.
    omdat ik dus bovenstaand probleem ook had toch maar installatron proberen, krijg de volgende melding. ( heb ALLES van te voren verwijderd van FTP tot DB )

Error
    One or more errors have occurred. No changes have been saved.
    Check the highlighted settings below and try again.

! A test of the selected domain has failed (HTTP error: 0).
    Installatron Plugin is unable to install on a domain that is not resolving/loading to this web account.
    If this is a new web hosting account, or if this is a newly registered domain, please allow up to 24 hours for the domain to begin working (though usually within a few hours).

If you're sure that the domain is correctly loading to your web account, contact your web hosting administrator.

Technical Error:
    2012-01-04T13:09:17-05:00 FAILURE [3; /usr/local/bin/curl] http://easy-website-solutions.nl/deleteme.gtjzphec.php [http code=0; timeout=5. Request: /var/installatron/tmp/fetch_query_50dd20c0a785b8581e44bc969fb1cbea.part; Headers: /var/installatron/tmp/fetch_query_50dd20c0a785b8581e44bc969fb1cbea.headers]

heb handmatig en automatische DB instellingen geprobeerd, engelse en nederlandstalige installatie ! meerdere domeinen geprobeerd.. maar telkens deze melding.

Melding zou niet moeten kloppen? aangezien ik wel gewoon handmatig via filezilla wordpress kan installeren. Vanmiddag rond 12 uur nog wel me nameservers aangepast maar geen verdere DNS wijzigingen.

7. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 20:30

Dat betekent dat je domeinnaam nog niet verwijst naar je hosting account. Dat klopt ook, easy-website-solutions.nl werkt namelijk niet en verwijst niet naar je webhosting / reseller hosting account.

Volg deze stappen op: http://versiopedia.nl/index.php/Het_koppelen_van_een_domein_aan_een_webhosting_account (als hij al toevoegd is in je DirectAdmin account, wijzig dan alleen de nameservers).

8. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 20:57

Heb ik gedaan, dan is misschien de dns wijzigingen bij jou nog niet doorgekomen ?

heb tijdelijke index.html geupload.. ik krijg hem gewoon naar voren..

http://www.easy-website-solutions.nl/

ik had een paar uur terug wordpress zelf sowieso al geinstalleerd en dat werkte ook gewoon. maar ik heb dus ook dat probleem met die bestands rechten dus probeerde het via installatron.. maar dan krijg ik die melding terwijl het dus lijkt dat de site wel goed functioneerd ?

9. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:26

Zoals je misschien al is opgevallen heb ik wordpress maar weer handmatig geinstalleerd en php naar 5.3 geupgrade dmv htaccess !
    naar aanleiding van : https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

Maar alsnog functioneerd wordpress niet zoals het moet omdat die rechten gewoon default NIET goed staan.

Voor het installeren/updaten van plugins VIA wordpress zelf krijg je de melding :
    Om de gewenste actie uit te voeren heeft WordPress toegang tot de webserver nodig. Geef je FTP inloggegevens op om verder te gaan. Wanneer je deze gegevens niet meer weet, kunt je contact opnemen met je webhoster.

Als ik een aanpassing doe die mijn .htaccess wijzigt krijg ik deze melding :
    Je moet nu je .htaccess aanpassen. Als je.htaccess-bestand beschrijfbaar zou zijn, zouden we dit automatisch kunnen doen. Dit is het niet, dus hier zijn de mod_rewrite regels die in het .htaccess-bestand moeten staan. Klik in het veld en druk op Ctrl + a om alles te selecteren.

Dit is natuurlijk niet wat ik wil en ook niet van een klant ga vragen.

Ik wil graag weten of ik deze problemen met Installatron niet heb ? En hoezo ik op deze manier door wordpress handmatig te installeren wel krijg ?
    Want de bestandsrechten staan gewoon op 755 ( net zoals ik altijd heb gehad bij al me hosting providers ), en ik werk niet graag met 777 ( wat overigens ook niet werkt )

10. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:34

Ik weet niet of je deze problemen ook hebt met Installatron. Ik denk het niet, ik heb andere klanten er nog niet over gehoord.

Op normale webhosting servers moeten je rechten op 777 staan om schrijfbaar te zijn. Op de speciale wordpress webhosting pakketten is 755 voldoende.

Als je je website omzet op PHP 5.3 dan is 755 echter ook voldoende. Ik vind het dus vreemd dat het dan nog niet werkt.

11. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:42

Nu ligt die server plat?
    geen 1 van me domeinen doet meer wat.

12. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:46

Alles is up, misschien ben je automatisch geblockeerd? Zie http://versiopedia.nl/index.php/Help!_Ik_denk_dat_mijn_websites_offline_zijn,_klopt_dit%3F

13. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:46

Server niet gevonden
    Firefox kan de server op www.easy-website-solutions.nl niet vinden.

Geen enkele aanpassing mbt nameservers of DNS meer gedaan sinds vanmiddag 12 uur.

Bekend probleem ?

14. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:47

It's not just you! http://easy-website-solutions.nl looks down from here.

15. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:47

Als je een e-mail stuurt voor de deblokkering dan regel ik het meteen voor je, zodat je verder kunt.

16. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:48

Ook met www

It's not just you! http://www.easy-website-solutions.nl looks down from here.

17. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 22:48

De nameservers staan op de nameservers van de DNS server. Heb je DNS beheer aangezet? Zet die uit en stel de nameservers in. Je server is online.

18. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 23:01

Als ik via klanten paneel naar : ---> uw domeinen --> overzicht --> easy-website-solutions.nl --> vergrootglas --> nameserver/dns --> DNS beheren

krijg ik de melding :

Als u DNS beheer aanzet voor dit domeinnaam dan kunt u de DNS records van dit domeinnaam beheren. Wanneer DNS beheer aangezet wordt, wordt de domeinnaam verwezen naar de nameservers van de DNS server. Dit betekent dus dat de nameservers die u ingesteld had verwijderd worden.
    Let op: Uw domeinnaam kan dus onbereikbaar worden. Klik alleen op "Ga door" als u weet waar u mee bezig bent.

Dit geeft aan dat DNS beheer uitstaat neem ik aan ?
    Heb alleen vanmiddag hier me nameservers ingesteld en na een paar uur functioneerde de site toen gewoon.

Heb op me overige domeinen DNS beheer wel aanstaan maar dit zou niet uit moeten maken ?

Heb een mail gestuurd ivm de blacklist, want jij kan de site wel benaderen ofniet ?

deze pagina zou gewoon moeten bestaan : www.easy-website-solutions.nl/info.php

maar me overige domeinen had ik tot een paar uur terug nog een direct op naar dit domein, dus e-w-s.nl zou moeten redirecten naar easy-website-solutions.nl dit doen ze ook niet meer

19. Reshad Bashir Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 23:06

Dit geeft inderdaad aan dat DNS beheer uitstaat, alleen je moet wanneer je DNS beheer na het aanzetten weer uitzet, weer de oude nameservers invullen. Je nameservers worden immers verwijderd.

De website is voor mij ook onbereikbaar. Als je de nameservers instelt en daar niets meer wijzigt dan zal de domeinnaam vanzelf binnen een aantal uur werken en kun je weer verder.

20. Jordy vr Member
    Reactie geplaatst op: 04-01-2012 om 23:18

Ah damn, ik had die nameservers vanmiddag ingesteld.
    Vervolgens een uur later ofzo perongeluk dat DNS beheer aangezet maar ook echt direct weer uitgezet. ( zat op verkeerde domein aan te passen)

Dus waarschijnlijk waren die eerste nameservers wijzigingen er net doorheen waardoor ik dacht dat het werkte maar heeft die ze dus ook direct weer weggehaald omdat ik dat beheer had aangezet.

Maar iniedergeval bedankt ! ik test morgen avond dat installatron dan nog wel een keer want dan is dat waarschijnlijk hetzelfde probleem.

Blij als ik me weer lekker kan bezig houden met websites ipv al die serverinstellingen :P

Succes met dat gezeur van bas hoendel trouwens ! hoop voor je dat het snel uit de media verdwijnt.