1. hansvanbijnen Member

Webmail werkt niet

Topic geplaatst op: 27-12-2012 om 12:24

In het verleden van Versio overgestapt naar een Exchange-mail elders. Sinds de 23e weer terug bij Versio echter werkt hier mijn webmail niet. Via roundcube kom ik wel in de mail maar verzenden of ontvangen lukt niet.

In het verleden heb ik wel het e.e.a. moeten aanpassen bij de DNS server?

Is het mogelijk dat alles gereset wordt zodat het weer werkt?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-12-2012 om 01:34

Hallo, je kan het mail en de mx records even nakijken in je DNS beheer of in het DirectAdmin DNS management gedeelte. Wat zie je daar momenteel staan?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. hansvanbijnen Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2012 om 09:18

In het systeem kunnen jullie opzoeken dat hier al het eea aan problemen aan vooraf is gegaan. Wesley is hiervan op de hoogte. Hij gaf aan dat zo zou blijven werken, dat is dus niet het geval.

Enkele weken geleden heb ik op voorwaarde dat alles goed blijft werken een negatieve recensie ingetrokken omdat er in het verleden fouten zijn gemaakt bij versio. (verkeerde voorlichting)
    De recensie is ingetrokken op voorwaarde dat alles weer goed zou werken. Dat is nu dus niet het geval.

Mijn voorstel is dus dat jullie het account controleren en weer goed werkend maken. Inmiddels werkt mijn mail alweer vijf dagen niet!!!!!!

4. hansvanbijnen Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2012 om 09:21

Nameserver 1

ns65.axc.nl

Nameserver 1 IP

159.253.0.66

Nameserver 2

ns66.axc.nl

Nameserver 2 IP

159.253.0.67

Ik zie nergens iets van DNS staan.

5. hansvanbijnen Member
    Reactie geplaatst op: 28-12-2012 om 21:10

Hoelang duurt het voordat ik reactie ontvang op mijn email? Dit probleem duurt al bijna zes dagen. Het lijkt er meer op dat jullie het probleem niet willen oplossen?

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 29-12-2012 om 00:36

Hallo hansvanbijnen, jouw mail record was ingesteld als CNAME in plaats van A record, bovendien was het vakje nog niet aangevinkt bij MX records in DirectAdmin om de mail lokaal af te leveren. Graag verneem ik of het binnen de 4 à 8 uur weer correct werkt, maximaal binnen de 24 uur. Onderstaand de foutmelding:

WARNING: MX records points to a CNAME. CNAMEs are not allowed in MX records, according to RFC974, RFC1034 3.6.2, RFC1912 2.4, and RFC2181 10.3. The problem MX record(s) are:
    mail.hansvanbijnen.nl points to ['mail.heplatform.nl']
    This can cause problems