1. JeanMarie De Smet Member

Overname domein en hosting

Topic geplaatst op: 25-12-2012 om 19:16

Beste,

Ik heb zopas het domein MLSC.BE van een collega Y voor een klant X overgenomen met een PUSH-aanvraag. Het domein werd reeds bij Versio gehosted. De push werd correct afgehandeld door collega Y, het domein staat nu onder mijn account.

Ik heb vervolgens een nieuwe user (MLSC01) aangemaakt onder mijn reseller account in DirectAdmin met een passende template en het domein MLSC.BE gekoppeld aan deze nieuwe user (MLSC01). Voor een nieuw domein loopt dit steeds vlot. Maar voor een overname heb ik de indruk dat ik wat over het hoofd zie: wanneer ik namelijk naar www.mlsc.be:2222 surf, krijg ik nog steeds de oude login (deze van de collega Y)

Zijn er nog stappen die ik moet ondernemen om de verhuis vh domein en hosting af te ronden ?

Hoe weet DNS.BE dat er een verhuis is gebeurd en de DNS-instellingen wereldwijd worden verdeeld ?

Alvast bedankt !

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 26-12-2012 om 04:48

Hallo, heb je de nameservers van het domein ook correct ingesteld via uw domeinnamen -> overzicht -> vergrootglas achter domein -> Namservers/DNS. Daar kan je de nameservers ingeven die je meekreeg met het hosting pakket waarop je het domein hebt toegevoegd.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. JeanMarie De Smet Member
    Reactie geplaatst op: 26-12-2012 om 18:38

Bedankt Fabien !

Dit is inderdaad wat ik over het hoofd had gezien. Domein is nu OPS.

Vond u dit antwoord nuttig?