1. Staats Stefan Brongers Member

Domeinnaam verkocht en nu?

Topic geplaatst op: 13-12-2011 om 19:54

Ik heb een domeinnaam van mij verkocht maar hoe zet ik het domeinnaam nu op zijn naam?

groetjes

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 20:02

Je kan dit doen via 'houder wijzigen'. Klikken op vergrootglasje achter het domein in je domein overzicht. Je kan het domein nadien ook pushen naar een andere Versio gebruiker via 'push beheer'.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Staats Stefan Brongers Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 20:09

Dus ik moet de volledige gegevns hebben van diegene of hij moet eerst zelf een account aanmaken dus?

vriendelijke groet

4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 20:33

Indien jij de houder wil/moet aanpassen heb je zijn gegevens nodig. Deze pas je dan gewoon aan in je eigen Versio klantenpanel. Voor sommige extensies kunnen er kosten aan verbonden zijn.

Indien je het domein zo laat en de andere persoon de gegevens wil laten aanpassen kan dat volgens mij ook. Dan moet je het domein eerst pushen en moet de andere persoon ook eerst een account aanmaken bij Versio. Nadien de optie 'push beheer' gebruiken.

Indien die persoon het domein naar een andere partij wil verhuizen zal hij een verhuisprocedure moeten indienen.

Hangt ervan af wat je juist hebt afgesrpoken met de koper.

5. Staats Stefan Brongers Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 20:44

Alleen het domeinnaam moet op zijn naam komen en de toekomstige facturen voor dat domein ook. De hosting breng ik bij een vriend onder en daar blijft hij ook staan.

wat zal de beste en snelste optie zijn voor mij?

groetjes

6. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 21:07

Een Versio account aanmaken op naam van de koper of de koper vragen hier een account aan te maken.

De koper vraagt nadien via zijn account een push aan voor het domein naar dat account (gratis) en wijzigt dan de houder gegevens in zijn gegevens (mogelijk kosten aan verbonden).