1. Minoutje Member

Email

Topic geplaatst op: 04-12-2012 om 10:57

Hallo, Ik heb een website bij een andere provider en heb een domein via nameserver daar naartoe verwezen. Nu zou ik graag mijn email gebruiken maar de website provider heeft daarvoor geen faciliteiten. Moet ik bij jullie een hostingpakket afnemen om dit te kunnen doen zodat de email via jullie loopt en als ik dat doe, hoe werkt dat?

Graag hoor ik van jullie.

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-12-2012 om 00:51

Hallo, je kan een hosting afnemen en het domein hieraan koppelen via domain setup in DirectAdmin. Nadien kan je het DNS beheer aanzetten voor het domein en de DNS records instellen:

domein.com A ip andere provider
    www.domein.com A ip andere provider

De overige records ook even correct instellen.

Voor de e-mail kan je het mail.domein.com (ook pop, smtp) record dan laten verwijzen naar het ip van het hosting pakket die je zal aankopen om de e-mail af te handelen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Eric Noort Member
    Reactie geplaatst op: 09-09-2016 om 03:12

Deze reactie hoort eigenlijk niet helemaal bij dit topic. Maar de perfect en snel werkende helpdesk van voorheen is er klaarblijkelijk niet meer en bij het aanmaken van een ticket kom ik steeds weer op de vragenpagina terug. Niet erg klantvriendelijk. Maar misschien kan iemand mij / ons helpen. Teruggekomen van vakantie, krijg ik tijdens het downloaden van ingekomen E-mailberichten bij mijn provider de melding ''kan bericht 194 niet ophalen''. Dat is me al 'ns eerder overkomen en dan kon ik via het webmailprogramma van Versio (Squirrel), het ''foute'' bericht opzoeken en dit verwijderen. Daarmee was het probleem opgelost. Maar deze geeft nu aan, dat er geen berichten in staan. Het inlezen van bericht 195 t/m 1334 staakt dus en daar zitten ongetwijfeld Emails en offerteaanvragen van klanten bij. Da's heel vervelend voor je reputatie en kost bovendien geld. Daarnaast worden bij het ophalen van nieuwe E-mails opnieuw de eerste 194 berichten opgehaald, zodat die er inmiddels al 4-dubbel in staan en handmatig verwijderd moeten worden. Het zou dus handig zijn, als er een optie geboden zou worden om een bericht dat niet binnengeladen kan worden ofwel te negeren, zodat de rest wel binnengeladen kan worden of deze te verwijderen met hetzelfde resultaat. Want zoals het nu ''georganiseerd is'', ontvang je dus na een foute E-mail helemaal niets meer. Iemand een oplossing? Fabien Daniel, wellicht ?

4. Tom Zwiep Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-09-2016 om 10:17

U kunt voor het versturen van mails beter gebruik maken van Roundcube, dit kunt u gebruiken via http://mail.axc.nl of via uw eigen site http://uwdomeinnaam.nl/webmail . Kunt u hierin wel actie ondernemen in uw eigen mailbox om de mail te kunnen verwijderen ?

Voor het aanmaken van een ticket dient u op de helpdesk pagina eerst een vraag te typen voor het geval dat dit al in een artikel vermeld staat, zo niet dan kunt u een ticket maken.