1. Sven Van Den Bruel Member

Ruimte aanmaken voor domeinnaam

Topic geplaatst op: 02-12-2012 om 08:28

Hallo,

ik heb reeds enkele domeinnamen geregistreerd hier op versio, en dan als ik een site op dat domeinnaam wil zetten, kan ik deze gewoon uploaden naar de map op de server met als naam "die domeinnaam".

Hoe kan ik dergelijke map aanmaken? Ik zou namelijk een website willen maken, die gelinkt wordt aan een domeinnaam van een vriend (en deze is niet geregistreerd via versio).

Alvast bedankt.

2. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 03-12-2012 om 02:52

index.html, php... bestand en daar bijhorende bestanden/mappen staan normaal in public_html map van gebruiker met bijhorende domein.
    vb;
    -/home
    ---/USERNAME(naam van de gebruiker)
    -----/domains
    -------/USERDOMAIN.TLD(domeinnaam van de gebruiker)
    ---------/public_html
    -----------/(hier alle bestanden)

Verder weet ik niet welk controlepanel(DA, PL, CP...) je gebruikt en hosting, VPS...?

Je vriend moet zijn domein laten redirecten(²inline/³Forwarding) naar je map vb;http://123.456.789/~username of nameserver(¹DNS) instellen met die van jou vb; ns1.jouwnameserver.tld ... en jij moet gebruiker en domein van je vriend via je controlepanel aanmaken.
    opsoming;
    -¹DNS aanpassing(aanpassing door jou en vriend)
    -²Inline redirect(aanpassing voor je vriend jij enkel bestanden aanmaken "link naar map niet zichtbaar in adresbar")
    -³Forwarding redirect(aanpassing voor je vriend jij enkel bestanden aanmaken "link naar map wel zichtbaar in adresbar")

Vond u dit antwoord nuttig?