1. Hoston Member

    Mailserver VPS (unkown user)

    Topic geplaatst op: 28-11-2012 om 19:22

    Goedeavond,

    Ik heb een VPS draaiende op Centos met DirectAdmin. Ik heb via het klantenpaneel een domein naar Versio verhuisd waarvan de DNS servers goed staan ingesteld. Althans, de website en FTP werken prima.

    Met de mailserver heb ik echter een probleem. In DirectAdmin heb ik een mailbox aangemaakt voor een bepaald domein (op user level). In Outlook configureer ik deze met SMTP Authenticatie (ingesteld op poort 587). Als ik nu mail wil versturen krijg ik een 550 error over deze authenticatie. ALs ik een mail naar het adres verstuur dan krijg ik 550 user unkown.

    In de log staat het navolgende

    Nov 28 18:14:12 server dovecot: auth-worker(11508): shadow(bestellen@hoston.nl,83.128.117.134): unknown user
    Nov 28 18:14:12 server dovecot: auth: passwd(bestellen@hoston.nl,83.128.117.134,): unknown user
    Nov 28 18:14:12 server dovecot: pop3-login: Login: user=, method=PLAIN, rip=83.128.117.134, lip=159.253.3.125, mpid=11524, session=
    Nov 28 18:14:12 server dovecot: pop3(bestellen@domein.nl): Disconnected: Logged out top=0/0, retr=2/4564, del=0/2, size=4530, bytes=40/4699

    Weet iemand waar het probleem ik kan zitten?

  2. Jan Donker Member
    Reactie geplaatst op: 29-11-2012 om 02:27

    In de eerste plaats zou ik logs anonimiseren voordat ik iets post op een plek waar hackers ook graag komen.
    Ik gok dat je usernaam "bestellen" is, en vaak moet het het volledige e-mail adres zijn. Dovecot configureren is een drama. Veel te veel mogelijkheden. Op een testserver kun je MySQL logging even aanzetten, dan zie je hoe hij de user probeert op te zoeken. Niet op een productieserver proberen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Hoston Member
    Reactie geplaatst op: 04-12-2012 om 14:18

    Ik probeer het eerst met een PRT record. Die wil echter nog niet actief worden.

    Vond u dit antwoord nuttig?