1. Francesco Member

    DNS wijziging na week nog niet goed

    Topic geplaatst op: 13-12-2011 om 11:18

    Vorige week heb ik een export van een webhost account(OUD) bij Versio naar account andere webhost account (NIEUW) ook bij Versio. Dit heb ik voor de zekerheid even afgestemd met Versio zodat alles goed verloopt. Door een export te maken van DirectAdmin en weer te importeren op het nieuwe account was het snel gepiept. Ook het verwijzen van de urls die op het oude account stonden heb ik kunnen voltooien door de DNS aan te passen via het klanten paneel.

    Echter nu is het bijna een week later en lopen de verwijzingen nog niet helemaal zoals ze horen. De URL's verwijzen het meeste van de tijd nog naar de oude server, ditzelfde geld voor de mails, die worden nog steeds bij de oude server afgeleverd.

    Hierdoor heb ik 2 dagen na de verhuizing in een htaccess file een tijdelijk doorverwijzing (302) gemaakt naar de nieuwe server/nieuwe domeinnaam .eu (waarnaar 2 nieuwe domeinnamen zijn verwezen).

    Waarom worden een aantal mails nog steeds op het oude account afgeleverd, en verwijzen de URLs vaak (niet altijd volgens mij afhankelijk van providers) naar het oude account. Wellicht is een 302 verwijzing niet handig?

    Alvast dank voor jullie antwoorden!

  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 18:05

    Een paar zaken waarnaar je kan kijken:

    - check even dat je nameservers of DNS records in je Versio klantenpanel goedstaan (verwijzen naar je nieuwe hosting)
    - check eventueel de DNS records ook eens in je DirectAdmin bij DNS Management en de MX records

    Bij het importeren van een account via DirectAdmin kan je ook de DNS instellingen overnemen van het oude account, mss is daar iets misgelopen? Dat vink ik altijd af in de backups.

    Indien je een screenshot kan posten van je DNS instellingen of het adres even meegeven van je site kunnen we er eens naar kijken.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Francesco Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 18:59

    Bij het klantenpaneel zie ik iets heel vreemds laat ik even in chronologische volgorde vertellen wat ik heb gedaan en wat er nu staat.

    1 nieuwe webhostaccount besteld.
    2 nieuwe domeinnamen besteld en doorverwezen naar nieuwe webhostaccount middels veranderen van nameservers.
    1 oude webhostaccount overgezet naar nieuwe host middels Directadmin export/import
    2 oude domeinnamen gecontroleerd dat ze in nieuwe DirectAdmin staan
    2 oude domeinnamen nameservers gewijzigd naar nieuwe webhost.

    Nu als ik op nameservers bij de 2 nieuwe domeinnamen klik zijn alle velden van de nameservers leeg. Bij de 2 oude zijn alleen de nameservers van de nieuwe host ingevuld maar de ipadressen leeg.

    Een tweede optie is om DNS Beheren te klikken maar daar staat bij "Dit betekent dus dat de nameservers die u ingesteld had verwijderd worden." Dat lijkt met niet helemaal de bedoeling want de nameservers heb ik goed ingesteld (ook al kan ik die niet zelf meer controleren).

    Helaas heb ik geen toegang tot DNS records in DirectAdmin dus kan daar niets instellen of opzoeken. Screenshotjes toevoegen aan het forum gaat geloof ik nog niet :)

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 19:18

    @Francesco Je kan via de WHOIS van een domein checken welke nameservers staan ingegeven. Bij nieuwe domeinen zijn de vakjes bij mij ook leeg. Ik geef de nameservers meteen in bij de bestelprocedure van een domein en het werkt correct. Je kan de nameservers steeds nogmaals ingeven nadien en dan zullen ze wel in het vakje blijven staan. IP adressen meegeven is niet verplicht.

    DNS beheer moet je niet opzetten in je klantenpanel indien je enkel wil werken aan de hand van de nameservers. Ik vermeldde dit even omdat ik niet wist welke methode je gebruikte.

    Eventueel je domeinen eens posten samen met de correcte bijhorende nameservers en ip van de server, dan kan ik eens checken. Indien liever via mail of voor screenshot: musica4x4@gmail.com

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. Francesco Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2011 om 09:40

    Ik inderdaad alleen de Nameservers veranderd via het klantenpaneel (niets via DirectAdmin). Via whois lookup staan de nameservers goed:

    http://whois.domaintools.com/gthq.nl
    http://whois.domaintools.com/gthq.be
    http://whois.domaintools.com/gthq.eu
    http://whois.domaintools.com/granturismo5.nl

    Allemaal verwijzen ze naar de juiste nameserver. Ben nu toch echt bang dat het aan de rewriterule ligt op de oude server... de tijdelijke verwijzing waardoor de browser/provider blijft denken de content nog steeds te halen bij de oude server? Of werkt dat niet zo :)

    In de .htaccess heb ik op de oude server staan:

    RewriteCond %{HTTP_HOST}^granturismo5\\.nl$[NC]
    RewriteRule ^(.*)$ http://wwww.gthq.eu/$1 [R=302,L]

    RewriteCond %{HTTP_HOST}^www.granturismo5\\.nl$[NC]
    RewriteRule ^(.*)$ http://wwww.gthq.eu/$1 [R=302,L]

    RewriteCond %{HTTP_HOST}^gthq\\.nl$[NC]
    RewriteRule ^(.*)$ http://wwww.gthq.eu/$1 [R=302,L]

    RewriteCond %{HTTP_HOST}^www.gthq\\.nl$[NC]
    RewriteRule ^(.*)$ http://wwww.gthq.eu/$1 [R=302,L]

    Dit omdat GTHQ.eu nog geen eerdere nameserver records bevatte en deze meteen goed werken naar op de nieuwe server. Met een domainpointer heb ik .eu & .be & granturismo5.nl aan directadmin toegevoegd onder gthq.nl op de nieuwe server. Deze domeinen werken, de domeinen van granturismo5.nl & gthq.nl echter nog niet altijd.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2011 om 09:53

    Ik zou als je whois gebruikt deze nemen. Die andere laat vaak oude gevens zien.

    http://network-tools.com/default.asp?prog=dnsrec&host=gthq.nl

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. Francesco Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2011 om 11:54

    @RayHammer bedankt! Die link laat iig wat meer info zien. Wat onder DNS Server staat is wel correct maar wat onder answer records staat is niet correct!
    SOA server: vps2115-ns1.a.nl
    gthq.nl NS vps2115-ns2.a.nl 14400s
    gthq.nl NS vps2115-ns1.a.nl 14400s

    Daar zit dus wss het probleem... maar hoe dat aan te passen en waar? Alleen de nameservers aanpassen via Klantenpaneel is dus niet voldoende, deze info kan ik ook niet terugvinden via Direct Admin.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. Francesco Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2011 om 18:17

    Wellicht helpt het om uit de direct admin van de oude server de domeinnamen te verwijderen? Daar staan uiteraard bij IP Management de 2 oude domeinnamen met de oude waardes, deze heb ik laten staan om niet meteen de site offline te laten gaan en zo een doorverwijzing te laten plaatsvinden. Helaas kan ik de waardes daar niet aanpassen.. alleen verwijderen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 15-12-2011 om 07:35

    Kijk eens of ze niet op je nieuwe account staan in directadmin.
    Als ze er staan verwijderen.

    The Good, The Bad and The Ugly -> Linux, Windows en Dos

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. Francesco Member
    Reactie geplaatst op: 16-12-2011 om 08:05

    Die snap ik even niet. Op mijn nieuwe account staat in DirectAdmin gthq.nl als hoofddomein en de overige 3 als domain pointers. Helaas heb ik daar geen toegang tot het ipmanagement. Denk dat ik hiermaar een support ticket van moet maken!

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. Francesco Member
    Reactie geplaatst op: 19-12-2011 om 17:04

    Prolbeem is volgens mij opgelost, doordat op de oude server de Direct Admin DNS administration nog de oude waarde bevatten bleven deze volgens mij nog te lang rondcirkelen. Het alleen wijzigingen van de Nameservers via de klantenpanel is dus niet genoeg, ook binnen de directadmin van je oude server kan je dus het beste de adressen van je nieuwe omgeving invullen.

    Vond u dit antwoord nuttig?