1. Randy Member

Reseller ervaringen mbt verhuizing

Topic geplaatst op: 12-12-2011 om 16:06

Beste mede resellers,

Ons reseller pakket op server32 wordt as donderdag overgezet naar het nieuwe high availability cluster (:) Yeaa we wachten hier al een tijdje op)

Hebben jullie al ervaringen hoe de verhuizing verloopt en of we rekening met bepaalde zaken moeten houden?
    De DNS servers blijven het zelfde maar toch staat in de melding van Versio dat het wijs is om de DNS van de domeinnamen opnieuw in te stellen voor de zekerheid.
    We zijn benieuwd of jullie dit ook gedaan hebben en wat nog meer....

Hoor graag jullie ervaringen en reacties.

Mvg Randy

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 16:20

@Anderen: Gaat dus om: https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=80

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Michael Wijnands Member
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 19:35

Ik heb geen reseller, maar ik denk dat je wel even kan zeggen dat er een verhuizing plaats vind, en je site misschien dus tijdelijk niet bereikbaar is.

4. KeistadWeb Member
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 22:25

Verhuizingen gaan prima. Heb nooit gemerkt dat de websites offline waren. Je zal wel zelf je klanten moeten informeren over de verhuizing. Anders gaat er iets niet helemaal goed komen.

5. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 23:59

@Michael, er is geen downtime hoor. Heb je zelf wel downtime meegemaakt bij de verhuizing naar een ander cluster? (die dus door ons gedaan wordt, het gaat hier niet om een normale verhuizing, nogmaals zie https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=80)

6. Randy Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 12:45

Allereerst: bedankt voor de reacties. Ook mijn complimenten aan Versio: jullie zijn erg goed bezig!!
    Nog een vraag voor Dhr Bashir en de collega van KeistadWeb:
    Al onze domeinnamen hebben wij destijds ingesteld op naam DNS (geen IP's gebruikt)Moeten we middels het klantenpanel de DNS van alle domeinnamen na de verhuizing opnieuw instellen (voor de zekerheid) of gewoon even afwachten of dit goed over gaat?

7. Michael Wijnands Member
    Reactie geplaatst op: 13-12-2011 om 14:43

@Reshad nee, niet gemerkt. Maar het is toch wel handig als je je klanten even zegt dat er verhuizing plaats vind, en dat er dan misschien ( waarschijnlijk niet ) iets plaats kan vinden.. Dat bedoel ik.

8. Randy Member
    Reactie geplaatst op: 17-12-2011 om 15:10

Yeah, we zijn verhuisd naar het nieuwe cluster!
    Waarschijnelijk hebben we door onze post de wet van Murphy over ons afgeroepen want wij hadden dat een aantal van de websites tijdelijk niet bereikbaar waren.
    Dit gemeld aan Versio en ze zijn meteen hard aan de slag gegaan om de problemen op te lossen wat spoedig gelukt was.(top service, txs!)
    We hebben nergens de DNS hoeven aan te passen en alle domeinen verwijzen mooi naar de nieuwe server.
    Alle websites draaien lekker snel en we merken daarin zeker een grote verbetering.

9. sidewindhosting Member
    Reactie geplaatst op: 17-12-2011 om 18:32

Ik ben nu ook over naar het nieuwe cluster. Heb alleen nog het vage probleem dat het domein dat ik voor mijn reseller gebruik, nog steeds naar de oude server verwijst terwijl de nameservers op ns61.a.nl en ns62.a.nl ingesteld staan. Ben in afwachting van een reactie op mijn mail hierover.

10. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 17-12-2011 om 20:53

@sidewindhosting Om welk domein gaat het?

11. sidewindhosting Member
    Reactie geplaatst op: 17-12-2011 om 21:04

@Groove Ik heb nu net de dns records van ns2.sidewind-hosting.nl in mijn directadmin gewijzigd. Deze stond nog op het oude ip om een of andere reden. Van ns1.sidewind-hosting.nl was het goed. Zometeen even verder uitproberen of het nu wel werkt.

12. sidewindhosting Member
    Reactie geplaatst op: 17-12-2011 om 21:06

Via http://network-tools.com/default.asp?prog=lookup&host=ns2.sidewind-hosting.nl geeft ie nog het oude ip adres.

13. sidewindhosting Member
    Reactie geplaatst op: 17-12-2011 om 21:51

Voor zover ik nu kan bepalen werkt alles zoals het hoort. Ik hoop nog op een reactie van de Support afdeling en anders merk ik het wel als de oude server 20 december uitgezet wordt. Uhh

14. beelenpe Member
    Reactie geplaatst op: 18-12-2011 om 12:34

Help, de verhuizing van http://91.213.214.152 is goed gegaan, maar van 1 site is niet omgezet. Hoe haal ik de laatste status daar nog van terug? Over het hoofd gezien en dus bakken werk kwijt. Ik kan niet meer inloggen!!

15. Randy Member
    Reactie geplaatst op: 18-12-2011 om 12:38

Wij hebben ook nog een vaag issue:
    De gebruikte data grote op de nieuwe servers is volgens DirectAdmin ruim de helft minder dan wat er op de oude server stond.
    Oude server was ruim 13 Gb en de nieuwe geeft 3 Gb aan. Ook op user niveau kloppen de waarden in DirectAdmin niet. Vb gebruiker heeft volgende direct admin 13Mb aan data usage terwijl hier 4 webshops op draaien en er minimaal 100 Mb aan data op moet staan.
    Of dit te maken dat er nog een soort van synchronisatie die nog moet plaats vinden weet ik niet. Heb de vraag aan support gesteld maar nog geen antwoord ontvangen. Als ik meer weet laat ik jullie dit hier weten.

16. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-12-2011 om 14:44

@beelenpe op 18-12-2011 om 12:34

Je kunt nog inloggen op de oude server als het goed is, anders mailtje naar de helpdesk en dan regelen zij toegang voor je.

@Randy op 18-12-2011 om 12:38
    Heb je het over de dataverkeer of schijfruimte?

17. Randy Member
    Reactie geplaatst op: 18-12-2011 om 15:02

@Reshad: het gaat hier over schijfruimte

18. sidewindhosting Member
    Reactie geplaatst op: 18-12-2011 om 15:09

@Reshad Ik heb nu 5 domeinnamen die het niet meer doen. Zover ik nu heb kunnen ontdekken dan zit het in de nameservers maar die staan goed. Ik heb al een mail gestuurd en hoop dat mij iemand even kan bellen. Ik kom er maar niet uit. Thx

19. pbierman Member
    Reactie geplaatst op: 19-12-2011 om 11:10

Onlangs is het bij onze server gedaan, geen downtime gehad. Wel DNS servers via bulk-dns wijziging effe opnieuw ingesteld.

Perfect verlopen.
    Mijn complimenten.

Peter

20. Randy Member
    Reactie geplaatst op: 22-12-2011 om 12:38

Wij hebben nog steeds 1 serieus probleem na de verhuizing.
    De waardes in DirectAdmin betreffende disk usage (gebruikte schrijf ruimte) kloppen niet.
    DirectAdmin geeft ongeveer 30% van de totale hoeveelheid aan.
    Hiermee hebben we dus ook nog een probleem met het quota beheer van het reseller pakket.
    Dit gemeld (met screenshots) aan versio maar we zitten nog op de oplossing en antwoord te wachten.
    Iemand ook dit probleem. Wij draaien op server 32