1. reivilo Member

Resend Welcome Mail werkt niet

Topic geplaatst op: 12-12-2011 om 11:40

Beste,

Ik wil één van mijn klanten opnieuw een Welcome Email met nieuw paswoord sturen.

In DirectAdmin Reseller Level > List Users > > zie ik in het Send To: veld van Resend Welcome Email het mailadres van de klant staan met achter een komma mijn eigen algemeen adres info@.be.
    Als ik 'New Random Password' aanvink en Send klik krijg ik melding ' Email Sent (Details - The welcome email(s) has successfully been resent.)' maar er komen geen mails aan.
    Ook als ik test met andere mail adresn door E-mail van klant even op mijn persoonlijk adres te plaatsen arriveren er geen mails.

Mijn vragen:
    - wat kan het niet verzenden/aankomen van deze mails verklaren en hoe los ik dit op?
    - hoe kan ik mijn eigen reseller mailadres achter de komma aanpassen, want dit adres blijft staan ongeacht verwijderen/aanpassen?

Hartelijk dank voor reactie.

Olivier

2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 14:44

Komen ze niet in de spambox terecht? Want dat gebeurt vaak, zeker bij een enmail van telenet. Zo niet, dan zou ik even contact opnemen met Versio.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. reivilo Member
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 16:46

Dank voor eerste reactie.

Ik ben er intussen achter dat de mails wel rechtstreeks in de mailbox van de gebruiker komen, maar dat het instelbare mailadres in het detail overzicht van de gebruiker (vermeld tussen setting FTP-accounts en Language) hier blijkbaar niet voor gebruikt worden (bijvoorbeeld om naar te forwarden). Wat is dan het doel of nut van deze instelbare mailadres setting??

Verder is het mij ook nog steeds onduidelijk waarom in het Send To: veld van Resend Welcome Mail naast bovenvermeld instelbaar mailadres van gebruiker ook automatisch mijn eigen mailadres vermeld staat achter een komma, maar mijn adres deze mail niet ontvangt? hoe ik mijn adres veranderen/verwijderen?

4. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 17:23

Je eigen email kan je aanpassen onder de user level.

Site Summary / Statistics / Logs

Daar kan je een andere email in voeren.

5. reivilo Member
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 23:07

Gevonden, hartelijk dank!!
    Ik begrijp nu ook dat het mailadres wat je invult voor een klant gebruikt zou worden wanneer deze zelf een mail vanuit DirectAdmin zou sturen.

Enige wat ik nu nog niet begrijp is waarom de Welcome Mails niet ook naar mijn eigen adres worden gestuurd, ondanks dat mijn mailadres ook steeds automatisch in het Send To: veld van Resend Welcome Mail staat vermeld.