1. jelle Member

Connecteren naar mijn vps

Topic geplaatst op: 09-11-2012 om 20:13

Ik heb vandaag mijn vps geactiveerd en een ubuntu 12.04 x64 geactiveerd. De server is opgestart, maar nu kan ik niet meer verder.
    Wanneer ik mijn console opstart via de web interface, krijg ik een status: connected to server. Vanaf mijn cmd line met ssh kan ik wel een connectie maken via het ip van mijn gateway, maar aanmelden lukt me niet. Ik probeer via root en mijn paswoord die mijn image heeft gegenereerd.
    Wat is de correcte manier om verder te gaan? Hoe kan ik nu verder om mijn server te configureren?

2. jelle Member
    Reactie geplaatst op: 10-11-2012 om 17:42

Nog een screenshot van wat ik krijg wanneer ik het console venster open

http://img836.imageshack.us/img836/4603/screenshot20121110at173.png

Vond u dit antwoord nuttig?

3. jelle Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2012 om 11:16

Om op mijn eigen vraag te antwoorden.

Mijn hostname moet in mijn dns records geconfigureerd zijn. Wanneer dit gebeurd is kan ik via mijn toegevoeged ssh key via ssh connecteren op hostname (niet op ip). Mijn console geeft nu een access denied omdat mijn ssh key niet toegeoged is aan de java keystore gok ik...

4. Soops Member
    Reactie geplaatst op: 15-11-2012 om 16:34

Ik heb het zelfde bij mijn Centos 5.8 Kloxo x86. Toch benieuwd of meerdere dit hebben gehad en hoe hij/zij dit hebben verholpen?

5. Shaun Janssens Member
    Reactie geplaatst op: 21-11-2012 om 12:25

Hallo,

Je kan proberen om via het controle paneel het root wachtwoord te resetten en dan nogmaals proberen.

Met vriendelijke groeten,
    Shaun

6. Orrin Bos Member
    Reactie geplaatst op: 21-11-2012 om 13:59

Op magische wijze werkt het een en ander onder een nieuw IP adres. Ik heb via SSH aan DA het commando gegeven om alle IP adressen te updaten naar het nieuwe IP adres. Alle diensten lijken nu weer gewoon te draaien.

Waar dit probleem nu vandaan kwam is me een raadsel.

7. Orrin Bos Member
    Reactie geplaatst op: 21-11-2012 om 14:01

Excuus, ik reageer per abuis op het verkeerde.