1. knuffellab Member

Aangegeven disk usage 2x zo veel

Topic geplaatst op: 02-11-2012 om 09:22

Direct admin geeft aan dat de totale disk usage van mijn hosting account in totaal 1273.7MB bedraagt. Als ik de getallen uit de detail weergave optel, kom ik op totaal rond de 700MB.
    Backups heb ik verwijderd en de logfiles zijn een paar kB. Waar komt de rest dan vandaan?

2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 02-11-2012 om 13:38

Een mailtje naar Versio zal beter zijn voor het op te lossen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Shaun Janssens Member
    Reactie geplaatst op: 04-11-2012 om 16:47

Dit is omdat DirectAdmin niet bij elke bewerking in het bestandssysteem alle bestanden opnieuw telt. Dit zou ten slotte erg veel rekenkracht vragen. Je kan het wel handmatig opnieuw laten uitrekenen door in jouw DirectAdmin controle paneel te klikken op "Site Summary / Statistics / Logs". Daar staat naast "Total Disk Usage (MB)" een knop "Update". Als je op deze knop klikt worden alle bestanden opnieuw geteld en krijg je dus het juiste totaal.

4. knuffellab Member
    Reactie geplaatst op: 04-11-2012 om 19:14

Op button update geklikt, maar de totale hoeveelheid blijft 1273,7 MB. Misschien is mailen geen slecht idee.

5. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-11-2012 om 06:40

Geeft hij naar de disk update een System Quotas fout?

6. knuffellab Member
    Reactie geplaatst op: 07-11-2012 om 09:05

Nee, geen foutmeldingen

7. bas S Member
    Reactie geplaatst op: 11-11-2012 om 17:19

Dit probleem heb ik ook bij mij reseller account. Is er al een oplossing?

8. Pieter Verschaffelt Member
    Reactie geplaatst op: 05-05-2013 om 16:01

Ik heb exact hetzelfde probleem. Weet er iemand al een oplossing?

9. RoyP Member
    Reactie geplaatst op: 28-06-2013 om 17:00

Waarschijnlijk heeft iedereen het al opgelost, maar voor diegene die in de toekomst deze problemen heeft zet ik mijn oplossing hier even bij. ;-)

Ik had ook een veel te hoge Total Disk Usage. Mijn imap map (de mappenstructuur waarin de email wordt opgeslagen) was veel te groot in verhouding met mijn mailboxen.
    Na onderzoek bleek dat er op één van de domeinen op onverklaarbare wijze heel veel mappen waren gemaakt, waar geen mailboxen voor waren. Overbodig dus. Het verwijderen van de mappen heeft het probleem opgelost.

In imap staan dus de domeinen, met daaronder per mailbox een map.
    Heb je meer mappen dan mailboxen? Weggooien!