1. Shaun Janssens Member

Complete server

Topic geplaatst op: 31-10-2012 om 21:39

Hallo beste cloudbox-users!

Ik ben van plan om mijn VPS om te ruilen voor een cloudbox. Het is bijna cadeau’tjes tijd dus laten we eens zot doen en er gewoon twee cloudboxen van maken. Dit geeft een totaal van 2GB aan RAM geheugen die ik kan onderverdelen. Deze wil ik allemaal op één cloudbox plaatsen zodat deze krachtig genoeg is voor DirectAdmin, de (web)server-, mail-, ftp-, enz software en uiteraard voor enkele website’s. Het doel is om alle website’s op mijn reseller en mijn huidige VPS onder te brengen onder één dak. Als extra heb ik hiermee de mogelijkheid om caching software te installeren, wat op de huidige webhosting- en resellerpakketten niet is geïnstalleerd. Met uitzondering op de Magento pakketten dan.

Mijn vragen naar jullie zijn:
    1. Wie heeft ervaring met het hosten van een 20-tal website’s op een cloudbox met DirectAdmin?
    2. Hoeveel RAM geheugen gebruikt jouw cloudbox?
    3. Wat doen jullie allemaal om jouw cloudbox veilig te houden?
    4. Hoe draait DirectAdmin op jouw cloudbox? Soepel, soms wat stroef of geregeld problemen?

Alvast bedankt voor jouw antwoord!

2. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 08-11-2012 om 14:56

1. (nog) geen ervaring met meerdere web sites. Het aantal hangt natuurlijk af hoe sterk ze het systeem belasten. Een paar honderd huis-tuin-en-keuken sites moet normaliter geen probleem zijn. Gebruik je zware CMS-systemen zoals Joomla etc. en met veel gebruikers dan wordt het een heel ander verhaal.
    2. 424 MB
    3. hetzelfde als met een gewone VPS of server (firewall, anti-DDOS, BFD-detection, rootkit detection, disallow SSH root login)
    4. DA heb ik niet draaien... maar zou niet weten waarom het niet soepel draait.

Vond u dit antwoord nuttig?