1. EenVriend Member

Overzetten mail

Topic geplaatst op: 22-10-2012 om 11:30

Goedendag,

Ik wil graag de mail die nog op de server staat bij de oude hostingprovider overzetten naar mijn nieuwe account.
    Wanneer ik probeer om een volledige backup te importeren faalt dit.
    (Error while extracting backup/user.conf ...)

Ik kan ook de mail-directory van de oude server downloaden, maar ik heb geen flauw idee waar ik deze weer kan uploaden.
    Is er wellicht ook een import functie waarmee ik in de nieuwe webmail de oude webmail kan uitlezen?

Oude server gebruikt Roundcube met Cpanel.

Reacties worden zeer gewaardeerd.

Hartelijke groet,
    Mischa

2. Sjoerd Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2012 om 11:51

Beste, ik heb dezelfde vraag. Hoe kan ik een bestaande emailaccount met alle e-mail, dus de hele database, vanuit een andere hostingprovider verhuizen naar Versio?

Alvast dank,

Met vriendelijke groet,

Sjoerd van de Wal

Vond u dit antwoord nuttig?

3. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 05-12-2012 om 16:38

De simpele, voor de meeste mensen ook nog begrijpbare manier, is door Thunderbird (=mailclient) te gebruiken.
    Daar maak je 2 e-mail accounts in aan, eentje gekoppeld aan je oude, de andere aan je nieuwe account, je nieuw account moet via IMAP(!) verbonden zijn, niet POP. De oude account mag via IMAP zijn verbonden, is afhankelijk wat je wilt.

Daarna kun je gewoon e-mails kopieren van de oude naar de nieuwe account, door een of meerdere mails te selecteren en dan rechtermuis->kopieren naar->selecteer je account en map.

Vond u dit antwoord nuttig?