1. Wesley Pistorius Member

.nu domein bij versio hosten

Topic geplaatst op: 21-10-2012 om 21:03

Goede avond,

Ik zit er al een tijdje aan te denken om een .nu domein aangeschafte echter loop ik tegen enkele problemen en vraagtekens aan.

Op dit moment is het (nog)niet mogelijk om bij Versio een .nu domein te kopen (wellicht veranderd dit in de toekomst.). Mijn vraag is heeft hier iemand ervaring mee en hoe ga ik dit doen. Ik lees zoveel problemen omtrent het (kopen) verhuizen van een .nu domein.

Ik ben niet opzoek naar een redirect ik wil een nieuwe .nu website opzetten en deze hosten bij Versio.

Alvast bedankt,

2. Marc Hollander Member
    Reactie geplaatst op: 28-01-2013 om 15:51

Ik vraag me af waarom er eigenlijk geen .nu domeinen worden aangeboden bij Versio...

Ik heb twee .nu domeinen. Deze lopen bij een ander bedrijf, maar ik heb de het A record van het domein doorgestuurd naar de server bij Versio waar mijn pakket op draait. Vervolgens het domein toegevoegd aan direct admin en het werkt prima :-)

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Erica Spronk Member
    Reactie geplaatst op: 31-05-2013 om 16:30

L.s.,

Bedankt voor de tip. Ik zit met een vergelijkbare situatie. Ik heb net een .nu domein elders geregistreerd en de A records in DNS naar mijn Versio server laten wijzen. Daarna het domein toegevoegd aan direct admin. Ik vraag me nog af hoe ik met email om kan gaan. Kan ik het MX record in DNS voor email exchange ook simpelweg wijzigen in het IP adres van mijn server bij Versio en vervolgens emailadressen aanmaken in Direct admin?

Alvast bedankt

Vond u dit antwoord nuttig?