1. BasRik Member

SMF en versio

Topic geplaatst op: 16-10-2012 om 11:36

Ik heb SMF geinstalleerd op een van mijn domeinen, nu heb ik na de nodige problemen de .htaccess aangepast om gebruik te maken van php53. Dit werkt nu naar behoren.
    Echter wil ik binnen het forum gebruik maken van tapatalk. Dit krijg ik tot op heden nog niet voor elkaar!

Ik heb diverse zaken geprobeerd ook de php53 versie weer uitgezet maar helaas niets hielp. Op het tapatalk forum denken ze dat het iets te maken heeft met modsecurity

Nu heb ik als test hetzelfde forum geinstalleerd op een domein bij hosting2go en tot mijn verbazing werkt alles daar vanaf de start perfect. installeren van modificaties binnen SMF loopt soepel zonder vreemde meldingen zo ook de installatie van tapatalk en heb binnen 5 minuten mijn forum online in tapatalk.

Nu vindt ik dit echt jammer aangezien ik nogal wat domeinnamen heb staan bij versio, ik heb ook helemaal niet de intentie om dat te veranderen maar wordt een beetje gefrustreerd van het idee dat alles niet standaard werkt en er elke keer extra handelingen vergt.

Iemand een idee hoe ik nu SMF dien te installeren zodat alles werkt?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-10-2012 om 17:30

Hallo, welke melding krijg je exact van Tapatalk? Herkent Tapatalk de installatie niet op je site bij het valideren ervan? Heb je het ip adres waarmee ze dit nakijken, misschien is deze in de firewall terechtgekomen. Je kan het dan even mailen naar ipblock@versio.nl samen met je gebruikersnaam zodat dit nagekeken wordt.

Kijk ook even na of je de laatste versie gebruikt van Tapatalk en of de rechten goed staan op je mappen en bestanden in DirectAdmin -> FileManager. Mappen op 755 en bestanden op 644.

Ter info: op onze speciale hosting pakketten draai je meteen onder php5.3.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. BasRik Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2012 om 13:47

Bij tapatalk controleren ze de bereikbaarheid van rikker.nl/sm/mobiquo/mobiquo.php maar wanneer deze link wordt geopent krijgen zowel zij als ik een 500 error.

Ik zou zoiets als de volgende pagina moeten krijgen.
    http://www.herocraftonline.com/main/mobiquo/mobiquo.php

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2012 om 18:01

Ik denk dat ik weet wat de oorzaak is.

Doordat je php53 via htaccess activeert, zit je dus in suPHP
    bij deze is het niet mogelijk op php flags meet te geven in je htaccess.
    aangezien je het probleem alleen hebt bij die betreffende pagina, zit het dus in het script.

Als ik het betreffende script bekijk zien ik het volgenden :

if (function_exists('set_magic_quotes_runtime'))
    @set_magic_quotes_runtime(0);

error_reporting(0);

oftewel je gaat een iniinstelling via script wijzigen.
    dat kan dus ook niet onder suPHP. Dat verklaart je 500 error.

2 mogelijkheden :
    core script veranderen, misschien niet wenselijk voor updates

dus onderstaande in script zo uitcommenten en dan weer testen.
    indien je storing dan weg is, laat het even weten.
    dan zet ik de ander optie even neer.

//if (function_exists('set_magic_quotes_runtime'))
    // @set_magic_quotes_runtime(0);

5. BasRik Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2012 om 19:50

Zeromechanic. Super dat je even meedenkt! Ik heb de regels aangepast zoals je voorstelde. Echter levert dit nog niet hetgewenste effect. In Tapatalk kan ik inmiddels wel het forum bekijken. Alleen worden de nieuwste topics nog niet getoond. Ik denk dat dit ook met de link van Tapatalk te maken heeft. Ik ben benieuwd welke mogelijkheid je nog meer hebt .

6. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 17-10-2012 om 21:35

Ok, volgende :

volgens php.net !!
    set_magic_quotes_runtime() :
    Warning
    This function has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0 and REMOVED as of PHP 5.4.0.
    duszz. tapatalk zal zijn scripts rap moeten updaten als ze op deze functies zitten te vertrouwen

maak in de public_html het volgende bestand :

.user.ini

let op de punten.

zet in dat bestand het volgende :

; Magic quotes
    ;

; Magic quotes for incoming GET/POST/Cookie data.
    magic_quotes_gpc = Off

; Magic quotes for runtime-generated data, e.g. data from SQL, from exec(), etc.
    magic_quotes_runtime = Off

; Use Sybase-style magic quotes (escape ' with '' instead of \\').
    magic_quotes_sybase = Off

maar zoals eerder gezegd, als tapatalk afhankelijk is van boven genoemde functies, zul je meerdere problemen gaan krijgen.
    aangezien onder suPHP je geen ini instellingen kan wijzigen, behalve via de .user.ini

maar probeer het eens met deze mogelijkheid.
    helaas hebben ze alles met een @ afgedekt zodat je ook geen errors te zien krijgt ook al zet je error reporting aan.