1. frederik Member

OwnCloud via Installatron

Topic geplaatst op: 15-10-2012 om 18:28

Ik heb een vraagje over de installatie van ownCloud via Installatron. Als ik dat doe, gaat dat op zich goed, alles lijkt goed aangemaakt te worden en ik kan ook inloggen. Echter, zodra ik een bestand wil uploaden, geeft hij aan dat er niet genoeg ruimte beschikbaar is (bij beschikbaar staat 0B van 1B beschikbaar; dat leek me nogal weinig). Uiteraard is er op mijn host nog ruimte beschikbaar. Via .htaccess in de root overigens PHP naar 5.3 gezet.

Verder kreeg ik ook de melding 'token verlopen'. Kent iemand het probleem en zo ja, hoe is dat op te lossen? Ik hoor het graag!

2. Eelco Schatborn Member
    Reactie geplaatst op: 22-11-2012 om 14:34

Ik heb hetzelfde probleem... @frederik: hoe heb je dit opgelost?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Kevin De Wolf Member
    Reactie geplaatst op: 15-03-2013 om 01:36

Probleem duikt nog steeds op bij de laatste versie van OwnCloud (5.0). Na wat research denk ik te kunnen concluderen dat het probleem veroorzaakt wordt door het feit dat de php-functie disk_free_space uitgeschakeld is. Er zou wel een workaround bestaan, maar die ben je uiteraard telkens kwijt bij een upgrade.
    Kan iemand van de medewerkers hier misschien eens uitsluitsel over geven? En kan er bij uitbreiding dan ook voor gezorgd worden dat OwnCloud werkt zonder in de php-code te moeten zitten prutsen? Anders heeft het niet veel zin deze applicatie aan te bieden via Installatron.

4. Kevin De Wolf Member
    Reactie geplaatst op: 15-05-2013 om 18:30

Contact met "support"

- Ik: "ownCloud (via Installatron) werkt niet. De beschikbare schijfruimte kan niet bepaald worden, vermoedelijk omdat de php-functie 'disk_free_space' uitgeschakeld is. Hierdoor is een client to server sync niet mogelijk. Kan dit verholpen worden?"
    - Support: "Dat klopt inderdaad, deze functie staat bij ons uit en kan niet aangezet worden."
    - Ik: "Kan u dan een alternatieve oplossing voorstellen? Het lijkt mij toch logisch dat een applicatie die via Installatron aangeboden wordt, bruikbaar moet zijn."
    - Support: "Er is hier helaas geen oplossing voor. Installatron bied een groot aantal opensource scripts gemakkelijk aan. Dat wil niet zeggen dat deze alle zonder problemen werken."

Ik vrees dat de oplossing is: overstappen naar een betere hosting.

5. Miel Verheijen Member
    Reactie geplaatst op: 24-06-2013 om 21:26

Er is een truc, wijzig het bestand:
    /lib/filestorage/local.php

Oud:
    public function free_space($path){
    return disk_free_space($this->datadir.$path);
    }

Nieuw:
    public function free_space($path){
    //return disk_free_space($this->datadir.$path);
    return 1000000000;
    }

6. Aalard Member
    Reactie geplaatst op: 01-07-2013 om 21:31

Ja dat laatste werkt, wel raar antwoord van Versio support. Zet het dan niet in de lijst erbij.

7. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 02-07-2013 om 22:04

Versio bied je installatron aan.
    En inderdaad niet alles hoeft te werken.
    Installatron is een apart ding waarin een hoop standaard programma's zitten.
    Voor de "luie" gebruiker (no offense !!)

Persoonlijk vind ik installatron installaties walgelijk.
    Een hoop ellende met installeren, updaten etc etc etc.
    Beste is om de software zelf te downloaden, uploaden naar site en zelf installeren.
    duurt wat langer, maar in 95% van de gevallen werkt alles meteen zoals het moet.

8. frederik Member
    Reactie geplaatst op: 20-07-2013 om 15:49

Dank voor dit antwoord, hier was ik inderdaad al een tijd naar op zoek!