1. Yves Dumoulin Member

Sessions werken niet op subdomeinen

Topic geplaatst op: 09-10-2012 om 17:09

Hoi,

Ik wil een klein inlogstysteem maken met sessions. Op mijn 'hoofd-domein' werken alle sessions gewoon, want daar gebruik ik ze voor anti-spam maatregelen. Maar, op subdomeinen werken ze niet.

Ik heb al vanalles geprobeerd, het lukt me maar niet. session_start() heb ik overal bovenaan staan, maar dat werkt ook denk ik gewoon want ik kan wel de session_id weer laten geven.

De id blijft ook gewoon op alle pagina's hetzelfde. Maar, als ik nu bijvoorbeeld op de ene pagina plaats

$_SESSION['username'] == "username";

en ik wil dat op een andere pagina gebruiken, krijg ik deze error: "Notice: Undefined index: username in /home/yvesduh84/domains/yvesproductions.nl/public_html/p/index.php on line 4".

Ligt dit nu aan mij, of is er misschien iets fout in de instellingen? Want ik vind het raar dat het met precies dezelfde code's op mijn hoofd-domein wel gewoon werkt.

Alvast bedankt,

Yves Dumoulin.

2. wouter075 Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2012 om 11:43

Beste Yves, om een variabele te vullen heb je een enkele = nodig. Ik denk dat dit je probleem is.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Yves Dumoulin Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2012 om 16:50

Hoi Wouter,

Bedankt! Ik heb hier ooit twee '=' van gemaakt, omdat ik dacht dat het dan misschien wel werkte. Maar toen werkte het ook niet, dus ik zal toen waarschijnlijk iets fout hebben gedaan met de session_start(). Ik heb dit daarna denk ik vergeten terug te veranderen.

Ik snap niet hoe ik zo stom kon zijn!

Vond u dit antwoord nuttig?