1. Tom Joppen Member

Mysql db op andere server

Topic geplaatst op: 07-10-2012 om 11:29

Sinds mijn overgeschakeling, van normale naar Joomla hosting, zijn er enkele problemen.

Is het normaal als ik een mysql db aanmaak, dat deze op een andere server komt te staan? Op zich is dit niet echt een groot probleem behalve dat dit wel wat verwarring met zich meebracht aangezien mijn gegevens niet aanvaard worden via de link in directadmin van phpmyadmin.

Het grotere probleem is dat op die bepaalde server ik slechts een bestand van 2MB kan importeren in de sql db. Is dit normaal?

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 07-10-2012 om 14:39

Of het normaal is dat je db op een andere server staat weet ik niet.
    maar ik kan het wel beredeneren.
    waarschijnlijk is het zo dat juist die server optimaal geconfigureerd is om databases te draaien, zonder dat er bv een webserver (apache oid) op draait en du salle resources kan gebruiken voor de database.

wat je wel moet weten is dat je in je config (databseinstelloingen) niet de 'localhost' meer kunt gebruiken. je dient dan het IP op tegeven van de server waar je database op draait.
    het kan zijn dat je op de dbase server ook een access host dient op te geven, eg het IP van je web server.
    misschien dat iemand anders je daar beter op kan antwoorden.

voor je grootste probleem.
    die limiet is een beperking in de phpadmin en dan mn de maxupload instelling van PHP.
    kun je niks aan veranderen.

maar.
    je hebt ook externe database beheer tools.
    bv mysqladministrator van mysql zelf.
    Ikzelf gebruik heidiSQL.
    via deze prgrammas kun je grote databases importeren. je logt dan nl direct in op de server en heb je niks te maken met de upload limieten van PHP.
    simpelweg gezegd, het is een soort van 'FTP' programma speciaal voor de database.

probeer het eens uit zou ik zeggen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tom Joppen Member
    Reactie geplaatst op: 07-10-2012 om 16:06

De redenatie snap ik ook, maar ik snap dan niet waarom men in directadmin verwijst naar het juiste adres bij phpmyadmin.

De uploadlimiet bij normale hosting is 5MB wat eigenlijk altijd perfect uitkwam, gebruikers hadden geen problemen met het uploaden van foto's e.d.. Nu zit ik dus wel met die problemen waar ik niet direct een oplossing voor weet.
    Per gebruiker een ftp account aanmaken is de meeste gemakkelijke maar dan komt er nog eens bij dat ik ze moet leren hoe ze dit moeten gebruiken en hoe ze dan een foto aan een artikel kunnen linken etc.

Hetgeen helemaal raar is, is dat als ik op via het mysql ip inlog op phpmyadmin ik daar een database zie van een andere gebruiker met een massa aan email adressen e.d.
    Ik betwijfel echt of dit normaal is...

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 07-10-2012 om 17:16

Hmm ik zou er toch even een mailtje aan wagen als je een andermans dbase hebt.
    lijkt mij ook niet de bedoeling.

maar je fotouploads.

Ik neem aan dat je de joomla draait onder de suPHP (php53)
    op je eigen site kun je nl WEL die upload limiet verhogen.

onder suPHP gaat dit via een .user.ini (let op de 1e punt) in je public_html
    de notatie in dit bestand zijn gelijk aan die van de php.ini

in de .user.ini zet je dan het volgende :
    upload_max_filesize = 20M
    post_max_size = 20M

en pompeldom, je kunt fotos uploaden van 20Mb

misschien kun je de execution time ook wat verhogen.
    http://www.php.net/manual/en/ini.list.php

5. Tom Joppen Member
    Reactie geplaatst op: 07-10-2012 om 17:24

Mail is verzonden.

Bedankt voor de oplossing ivm de uploads, hier had ikzelf geen weet van en ga ik straks uitproberen.
    Thx !!!

6. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 07-10-2012 om 21:19

Hallo, op de speciale pakketten worden de databases inderdaad extern gehost. Voor de andere problemen mag je even mailen naar support@versio.nl zodat we dit nakijken voor je.