1. Danny Simons Member

ISO's en IPv6

Topic geplaatst op: 04-10-2012 om 06:53

Kan iemand vertellen of de problemen met het uploaden van eigen ISO's al zijn opgelost?
    Ook waren er volgens mij nog wat probleempjes met IPv6 adressen. Ik ben ook benieuwd wat daar de status van is.

2. Louis Matthijssen Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2012 om 19:21

Ik heb hier een paar dagen terug een mail over gestuurd:
    "Op 21-9-2012 14:06, Versio BV schreef:
    > Geachte heer/mevrouw,
    >
    > Ik verwacht of vandaag of begin volgende week dat IPv6 weer actief is binnen cloudbox waarna het ook zichtbaar is in cloudbox. Onze excuses voor het ongemak."

Een paar dagen terug weer een mail gestuurd met de vraag of IPv6 er al is, maar dit is er nog niet. Over de ISO's weet ik niet, heb wel gelezen dat je een mail naar de support kan sturen om een ISO te installeren.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Louis Matthijssen Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2012 om 19:22

Versio heeft mij trouwens ook verteld dat er waarschijnlijk een mailing komt als IPv6 weer werkt. Dus je hoeft het niet elke dag te checken... :P

4. Johan In T Veld Member
    Reactie geplaatst op: 04-10-2012 om 19:30

De iso's werken nog niet. net even op de chat gezeten met versio er over. ze konden mij alleen niet vertellen hoelang dit nog ging duren. Zelfs niet een indicatie in dagen/weken/maanden. Maar omdat de hele introductie van cloudbox maanden langer duurde dan was verteld kunnen we er maar beter niet op gaan lopen wachten!

Weet iemand hier anders wel hoe lang dit nog gaat duren?

5. Danny Simons Member
    Reactie geplaatst op: 06-10-2012 om 21:37

Ok, duidelijk allemaal. Jammer dat het nog niet werkt. Ik wil wat gaan experimenteren met FreeBSD versies en het feit ik dat de iso's moet gaan aanleveren en afwachten (ook al gaat dat misschien nog zo snel) houdt me een klein beetje tegen.
    IPv6 kan dan wel later worden toegevoegd, maar handiger is het natuurlijk om dat direct ook al te kunnen installeren.

Bedankt voor de reacties!

6. Leon Meijer Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2012 om 08:16

Je kunt wel al een iso uploaden, door naar cloudbox.axc.nl/isos te gaan.

7. Danny Simons Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2012 om 21:29

@Leon: Firefox kan de server op cloudbox.axc.nl niet vinden.

Ik dacht even te kijken wat daar aan informatie staat, maar helaas.

8. Louis Matthijssen Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2012 om 21:41

@Danny
    Probeer http://cloud.axc.nl/isos/

Jammer, ik gebruik nu weer reseller hosting, dit platform is me net wat te instabiel/onvolledig. Misschien over een jaartje of zo nog eens proberen.

9. Danny Simons Member
    Reactie geplaatst op: 12-10-2012 om 22:44

@Louis
    Thanx. Jammer genoeg blijk dat je moet inloggen om meer te kunnen zien en zonder cloudbox lukt dat dus niet.

Gezien de lange aanloop en de mankementen die er nog zijn heb ik er ook mijn twijfels bij om aan de cloudboxen te beginnen. Ik heb nu elders een (in verhouding dure) dedicated server, maar ik wil mijn klanten wel een stabiel systeem aanbieden.
    Nog even afwachten maar en dan knopen doorhakken...

10. Johan In T Veld Member
    Reactie geplaatst op: 13-10-2012 om 09:41

Ik heb er dus toch maar een genomen voor 3 maanden om te testen.

iso's uploaden werkt niet. ook met jullie link krijg ik mijn iso er niet op.

ipv6 is er ook nog niet.

als dat er niet is voordat we 10 dagen verder zijn ga ik mijn geld terug vragen. maar buiten dat heb ik nog geen problemen ondervonden met het cloudbox systeem.

11. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-10-2012 om 11:19

IPv6 en ISO's uploaden werkt beiden inderdaad nog niet. ISO's wordt aan gewerkt, zoals jullie kunnen zien op de */isos pagina.

IPv6 zal voor het einde van het jaar op al onze producten en diensten enabled worden, dit geldt ook voor Cloudbox.

12. Rob Vermeulen Member
    Reactie geplaatst op: 25-10-2012 om 23:39

Ik heb zojuist een cloudbox voor 3 maanden "op proef". En eigenlijk was de doorslaggevende eigenschap van deze oplossing dat ik een eigen Windows iso kan aanleveren. Heb ik nog niet eerder gezien bij een VPS aanbieder. Ik wacht nu op de oplevering van mijn cloudbox, maar lees nu net dit bericht in het forum. Hoe sit het nu met de iso upload? Werkt dit inmiddels?

13. Matthias Streulens Member
    Reactie geplaatst op: 30-10-2012 om 20:08

@Reshad Bashir IPv6 heb ik al lang aan de praat bij jullie. Met de standaard config werkt het niet, maar je moet in Debian/Ubuntu even de /etc/network/interfaces aanpassen.

14. Peter Jansen Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 14:52

vraag:
    1) Klanten kunnen per Cloudbox één IPv4 adres en een onbeperkt aantal IPv6 adressen kiezen, klanten kunnen zelf kiezen tussen Nederlandse, Belgische en Engelse IP adressen.

Waar kan ik dat dan doen, kan het nergens vinden

antwoord: dat is mogelijk binnen 2 weken.

15. Danny Simons Member
    Reactie geplaatst op: 07-01-2013 om 22:28

Eind deze maand moet ik wat knopen gaan doorhakken aangezien over een paar maanden mijn dedicated server elders afloopt. Ik hou bij bezig met hosting dus ik zoek een stabiele en betrouwbare omgeving met zekerheden. Ik wacht nog tot eind van deze maand, maar als ik zo de diverse berichtgevingen van de laatste maanden eens volg heb ik er zo mijn twijfels bij of de cloudbox alhier wel het juiste platform is...

16. Rogier Versluis Member
    Reactie geplaatst op: 12-03-2013 om 08:32

Is dit inmiddels nu opgelost met het uploaden van ISO's? Dit is namelijk de enige reden dat ik hier ben gekomen maar ik heb sinds het bestelprocess eigenlijk al gezeur.

1. Moest te lang wachten tot eindelijk mijn account gereerd was.
    2. Vanochtend was het hele platform een behoorlijke tijd offline.
    3. Ik kan maar één node een server maken met meer dan 2048MB RAM.
    4. Iedere keer springt alles terug en nu is mijn server 256MB en 60GB.
    5. Nergens te vinden waar je ISO's kan uploaden.

Ik ben zeker niet overtuigt.