1. Martin Schuitema Member

Nieuwe site bouwen, oude online houden

Topic geplaatst op: 03-10-2012 om 10:37

Hallo allemaal,

Een kennis van mij heeft momenteel een website die erg verouderd is. Nu wil ik een nieuwe website 'anno 2012' voor hem maken, op dezelfde domeinnaam (www.hortensiakwekerij.nl). De oude draait niet op WordPress, maar dat wil ik wel.

IK ga het domein overzetten van een andere hosting naar Versio. En dan wil ik eigenlijk achter de schermen de nieuwe site bouwen met een Wordpress template, terwijl de oude nog wel online en bereikbaar blijft. Pas als de nieuwe klaar is, wil ik hem dan online zetten. Maar is dit wel mogelijk?

Ik ben niet erg handig met zulk soort trucjes. Wie kan mij het (stap voor stap) uitleggen?

2. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 03-10-2012 om 14:06

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar dit is er eentje van die relatief makkelijk kan:

1. Je besteld het passende webhosting pakket bij Versio.
    2. Je besteld of verhuist nog -niet-!! de domein naam.
    3. Je krijgt het webhosting pakket geleverd.
    4. Zoek uit op welk IP adres gehost wordt.
    5. Pas in je windows omgeving je hosts file aan, voeg dit toe:
    hortensiakwekerij.nl
    6. Configureer je webhosting pakket in directadmin dat hij hortensiakwekerij.nl host.
    7. Fiets er even een website in.
    8. Blader op je eigen pc naar www.hortensiakwekerij.nl
    9. Je ziet de webhosting van Versio. (Waarom? Omdat jouw hosts file hard verwijst naar de Versio host, ipv de oorspronkelijke host).

Vond u dit antwoord nuttig?

3. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 03-10-2012 om 14:08

Forum doet raar en kan niet editten, punt 5 moet zo zijn:
    5. Pas in je windows omgeving je hosts file aan, voeg dit toe:
    hortensiakwekerij.nl 1.2.3.4
    Op de plek van 1.2.3.4 vul je het IP adres in van de Versio webhost.

4. Martin Schuitema Member
    Reactie geplaatst op: 03-10-2012 om 14:47

Ik word hier niet veel wijzer van ;). Is het niet mogelijk om het domein te verhuizen (ik heb al een webhostingpakket (zilver) bij Versio) naar Versio, de nameservers nog niet in te vullen, Wordpress te installeren en de site te bouwen, en zodra hij klaar is de nameservers invoeren?

Blijft hij dan niet eerst verwijzen naar de oude site? Evt andere manieren..?

5. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 03-10-2012 om 19:07

Is wel een erg lange weg naar rome. ROFL

heb je al een hosting/reseller bij versio?

als je een nieuw pakket besteld bij versio, krijg je daar een tijdelijk domein in , een subdomeinvan versio.

onder deze kun je dan je site opbouwen testen en werkend maken.
    als de domein dan verhuisd wordt, verander je de naam van het subdomein in de betreffende domein.

reseller :
    maak een kalnt account aan.
    gebruik dan een subdomein van je reseller domein.
    rest zelfde verhaal

webhosting :
    indien je al een domein hebt:
    maak in domainadmin een subdomein van dit domein aan.
    wederom zelfde verhaal.

Het kan wel zijn dat evt een aantal; dingen naderhand ook moet aanpassen in de configs van WP ivm veranderde serverpaden !!