1. Roelver Member

Apache owner

Topic geplaatst op: 09-12-2011 om 12:09

Beste,

Steeds als ik iets upload via bijv. Joomla dan wordt bij elk bestand automatisch de owner op Apache gezet. Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn naam hier gewoon staat iedere keer? Dit is anders knap irritant als ik dat steeds handmatig moet aanpassen.

2. Tom Denkers Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-12-2011 om 12:17

Draait u uw website eens in PHP 5.3, dit zal uw probleem moeten oplossen aangezien het dan niet meer uitmaakt: https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Roelver Member
    Reactie geplaatst op: 09-12-2011 om 14:06

Hoe doe ik dit op de snelste manier in Joomla?

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 09-12-2011 om 19:58

@Roelver Check bovenstaande link, voeg de 3 regels toe aan je htaccess bestand, helemaal bovenaan. Zorg er ook voor dat er geen mappen de rechten 777 hebben op je hosting maar 755 anders ga je een internal server error melding krijgen.

5. illus Member
    Reactie geplaatst op: 19-12-2011 om 15:51

Ik wil ook mij joomla site op php 5.3 laten draaien. Daarvoor heb ik alle mappen op 755 gezet en de php regel toegevoegd aan htaccess bestand. Maar loop toch tegen een internal error aan. Moet ik nog iets aan of uitzetten?

6. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-12-2011 om 20:34

@illus Heb je de 3 regels code toegevoegd helemaal bovenaan?

7. illus Member
    Reactie geplaatst op: 20-12-2011 om 14:48

Ik had de regel uit de link hier boven gehaald. Dacht dat het 1 regel was, heb er nu 3 regels van gemaakt, nog eens alle mappen gechecked en de site draait nu op php53. Nu weet ik niet of het aan de code lag of aan de rechten van de mappen. Maar goed hij werkt....

8. Henri Woddema Member
    Reactie geplaatst op: 28-02-2012 om 23:35

Hoi!
    Ik heb dit zelfde probleem ook met Joomla.. Is hier inmiddels een passende oplossing voor gevonden? of moeten de rechten steeds veranderd worden? dit laatste is hopelijk toch niet de serieuze oplossing..

9. wihm Member
    Reactie geplaatst op: 29-02-2012 om 20:54

Je moet de 3 regels die je in .htaccess zet niet copieren uit het artikel maar overtikken!!

10. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 29-02-2012 om 21:10

Als je die regels in je htaccess gaat zetten,
    kijk dan OOK of er php-flags in de htaccess staan om bv magic_quotes uit te zetten.
    dat geeft ook server errors