1. ZooZa Member

Magento verschillende problemen

Topic geplaatst op: 22-09-2012 om 15:56

Weken kon ik zonder problemen aan mijn webshop werken, maar sinds gisteren heb ik echt 2 belachelijke problemen waar ik niet uitkom. Alles wat er wordt gezegd heb ik nou wel uitgeprobeerd, maar werkt niet.

Ik kan nu wel producten aanmaken, maar geen image uploaden. Bestaande uploads kan ik wel opnieuw uploaden zonder problemen, maar echt nieuwe plaatjes niet. Dit schiet niet op, want over een paar weken wilde ik dus open gaan.
    Het vreemde is dat de image wel geupload wordt, maar de owner staat dan op apache. Hoe dit kan? Heb ik even geen idee van, ik heb niets verandert en dit is er dus gewoon in ene. Dan wordt er gezegd map permissies wijzigen, maar die stonden al op 777. Ik vraag mij dus echt af wat ik nog kan doen.

Daarnaast kan ik dus nu ook mijn URL rewrite niet indexeren. Ik blijf de cache leeggooien en twijfel of ik de session wel weg moet gooien. Maar als dit niet erg is dan wil ik het wel doen, maar ik wil gewoon zonder problemen kunnen reindexeren.
    Deze blijft dus nog op rood staan en dat wil ik niet.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

2. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 22-09-2012 om 16:53

Ik kan vertellen dat de URL Rewrite reindex nu opgelost is. Het tabel even legen, cache legen en dan opnieuw reindexeren en het lukt. Wel viel mij op dat in PhpMyAdmin nogal gewezen werd dat er een update is en mcrypt mist hij dus moet mijn php configuratie controleren.

Heb deze melding nooit eerder gehad en wel dus bij mijn shop nu, wat zou dit kunnen zijn? En waarom is dit zo? Heb namelijk via Installatron Magento geïnstalleerd.

Nu alleen nog image uploaden oplossen en dan kan ik weer verder.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 23-09-2012 om 21:32

Oké nu is het eerste probleem ook opgelost en dat was dus ook weer een permissie probleem. Nu wil ik een extension installeren en dat gaat niet, begint het te zeuren over dat de permissies niet goed staan. Begrijp er niets aan, want heb nooit hoeven chmodden en nu moet ik alleen maar :S om het nog werkend te krijgen :S. De ene error naar de andere krijg ik.

Wat is er van de week gebeurd vraag ik mij dan af, zonder dat ik er zelf aan gewerkt heb en ook andere hebben er niet aan gewerkt. Doe dit namelijk alleen. Graag hoor ik iets van Versio.

Vond u dit antwoord nuttig?