1. Tijs De Vries Member

Verbinden

Topic geplaatst op: 19-09-2012 om 19:56

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw met VPSen, maar wou er wel mee beginnen.
    Heb nu dus een server aangemaakt, met eigenlijk wat willekeurige dingen ingevuld waarvan ik niet eens weet of dat de bedoeling is.
    - Wat had ik bij "host" moeten invullen?

Tevens, heb ik Ubuntu 11.10 x64 ingesteld, wat misschien met volgende vragen zou kunnen helpen.

Ik heb geen flauw idee hoe ik het zou moeten besturen. Is het mogelijk om Teamviewer o.i.d. er op te zetten (suggesties over beter beheer zijn welkom..)
    Het doel is om het als gamehost te gebruiken.

Als er meer info voor nodig is hoor ik het wel.
    Om te beginnen was het dus:
    - Configuratie: Hostnaam
    - Verbinden (beheer)

Mvg,
    Tijs

2. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 20-09-2012 om 10:16

Host is gewoon een naam hoe je het beestje noemt. In beginsel maakt het niet uit wat je daar invult.

Verder lijkt het me handig als je je gewoon even verdiept in wat Ubuntu eigenlijk is - standaard is dat een OS zonder GUI, dus geen Teamviewer o.i.d. nodig.

Hoe log je dan in? Dat zoe je met het SSH protocol. Je kan daarvoor gebruik maken van bijvoorbeeld Putty.
    Verder zul je zoals gezegd even op zoek moeten naar websites die je door Linux heen loodsen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Tijs De Vries Member
    Reactie geplaatst op: 20-09-2012 om 23:07

Bedankt, heb al een aantal dingen kunnen doen op via SSH.
    Volgende probleem luidt, ik heb een bestand geopend (die de gameserver laat draaien) en dat werkt prima.
    Alleen, als ik Putty afsluit sluit het programma ook af ..
    Waarom/hoe laat ik het "permanent" draaien? (er zijn gewoon stop commando's in het programma zelf)

4. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2012 om 04:40

@remcok hostname is niet zomaar een naam?
    Je moet als hostname het volgende opgeven vb>>> mijnvps.mijndomijnnaam.tld https://www.secure.versio.nl/1154-cloudbox_hostname.html

Bij label vul je in wat je wil dat is gewoon een naam vb>>> mijnvps

5. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2012 om 04:44

Hmm ga mijn bericht hier nog eens opnieuw posten er loopt hier iets fout!!!
    ----------------------------------------------------------------------

@remcok hostname is niet zomaar een naam?
    Je moet als hostname het volgende opgeven vb mijnvps.mijndomijnnaam.tld
    Zoek maar eens op het fora naar hostname
    https://www.secure.versio.nl/1211-vm_hostname.html
    https://www.secure.versio.nl/1154-cloudbox_hostname.html

Bij label vul je in wat je wil dat is gewoon een naam vb mijnvps

6. Louis Matthijssen Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2012 om 11:25

Hallo Tijs, je kan screen installeren (apt-get install screen). In screen kan je applicaties draaien in een aparte box die altijd aan blijft. Start screen met: screen -dmS [label] [command]. Om nu naar deze screen te gaan gebruik je screen -R [label]. Om van screen terug te gaan naar je main terminal gebruik je CTRL + A + D.

7. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2012 om 13:35

@eenklant: Ik schrijf over hostname: In beginsel maakt het niet uit wat je daar invult.
    Let op de 'in beginsel'. :-)
    Om met SSH/Putty verbinding te kunnen maken op IP adres, maakt het niets uit wat je invult in de hostname.
    Dat je de hostname daarna aanpast aan zijn echte (domein) naam, lijkt me logisch. Maar soms heb je die gewoon (nog) niet.