1. Bart De Boeck Member

Magento hosting phpadmin no access

Topic geplaatst op: 11-09-2012 om 18:08

Beste,

Ik kan met phpMyAdmin geen toegang krijgen tot mysql. Ik gebruik de mysql user name en password. Localhost staat in het lijstje met access hosts.

Dit werkt wel onder mini reseller. Moet ik voor Magento hosting iets extra configureren?

Alvast bedankt,
    Bart

2. Bart De Boeck Member
    Reactie geplaatst op: 13-09-2012 om 02:35

Kan iemand van Versio hier aub naar zien? eind deze maand moet webshop online staan

bedankt!
    Bart

Vond u dit antwoord nuttig?

3. ZooZa Member
    Reactie geplaatst op: 15-09-2012 om 00:41

Ik weet niet je aan het doen bent, maar volgens mij maak je het nog moeilijker dan het is. Weet je ook op welk ip-adres je moet inloggen in phpMyAdmin? Het is een ander ip dan je direct admin.

4. Bart De Boeck Member
    Reactie geplaatst op: 15-09-2012 om 14:58

Voor phpmyadmin doe ik niets anders dan http://versiopedia.nl/index.php/Hoe_kan_ik_inloggen_in_phpMyAdmin%3F volgen

wat ik aan het doen ben: ik probeer een magento site van een mini reseller account over te zetten naar magento hosting

alle adviezen die ik tot nu toe gekregen heb, blijken niet te werken, backup magento db maken op mini reseller account werkt niet, backup van volledige site in directadmin maken en importeren werkt niet, phpmyadmin werkt op mini reseller account, maar niet voor magento hosting, etc.

5. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 18-09-2012 om 02:06

@Bart Log je in via het correcte ip adres? Maak even een test database aan in DirectAdmin en kijk welke host (ip adres) je meekrijgt. Nadien kan je inloggen via http://ipdres/phpmyadmin. Op de speciale pakketten worden de databases immers extern gehost. Lukt het dan wel voor je?

6. Bart De Boeck Member
    Reactie geplaatst op: 20-09-2012 om 01:56

Perfect Fabien!
    Zou relevant kunnen zijn om toe te voegen aan versiopedia.nl

Bedankt!
    Bart