1. Angela Van Der Ploeg Member

Fout bij het maken van de databaseconnec

Topic geplaatst op: 28-08-2012 om 22:25

Is er iets aan de hand of zo bij Versio? Zal niet de eerste keer zijn. Als ik o linken klik op mijn website dan krijg ik de melding: Fout bij het maken van de databaseconnectie.
    Ook het dashboard is niet te bereiken.
    Maar ik zie geen melding van versio ergens, dat staat dat er even een time-out is of zo. Kunnen jullie niet een apare pagina maken met daarop medlingen als er iets aan de hand is?

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 31-08-2012 om 16:15

Hallo, is dit reeds opgelost? Is dit voorgekomen na een upgrade van je site? Staan de gegevens nog correct in het config bestand? Je kan ons anders even mailen zodat we dit kunnen nakijken voor je.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. neuron Member
    Reactie geplaatst op: 05-10-2012 om 17:47

Tja,..het is jammer,..tijdens de installatie van Joomla 3.o kan ook ik GEEN connectie maken met de database en staat de installatie dus stil !

4. neuron Member
    Reactie geplaatst op: 05-10-2012 om 18:10

OK wat er gebeurd is weet ik niet maar ...alles werkt.

5. Angela Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2012 om 12:18

Geen idee, maar dit was zeker niet de vraag die ik gesteld heb. Ik heb het helemaal niet over databaseconnectie gehad, maar gewoon over het dashboard. Deze is niet of nauwelijks te bereiken. Ik heb nu met moeite eenpagina kunnen aanmaken, maar de foto's die daarop moeten komen te staan, heb ik geulpload maar dan opeens kan ik geen connectie meer maken en kan ik alles overnieuw doen. Maar.......ik kan het dashoboard niet bereiken.
    Ook de website (http://hsvnb.nl) is niet te bereiken. Dit gebeurd de laatste tijd wel heel erg veel!
    Graag hulp hierbij.

6. Angela Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2012 om 12:19

De vraag of het komt na upgrade van de website, kan ik antwoorden dat dat NIET het geval is. Het gebeurd gewoon steeds vaker!

7. Angela Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2012 om 12:20

Ps. ik had het ook in een hele andere afdeling gezet en niet in Dedicated servers. Hebben jullie dat zelf gedaan?

8. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 14-10-2012 om 12:40

Ik denk dat je IP adres gewoon geblokkeerd is Angela. Zie http://www.versio.nl/1-is_mijn_website_offline.html

9. Angela Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2012 om 12:45

Nee, dat is het niet. Ik zie nu mijn home pagina, maar verder dan dat, is het alleen maar zoeken. Het dashboard is helemaal niet te bereiken. Dit gebeurd echt de laatste tijd steeds vaker. Direct Admin is wel gewoon te bereiken.

10. Angela Van Der Ploeg Member
    Reactie geplaatst op: 14-10-2012 om 13:07

Firefox kan geen verbinding maken met de server op www.hsvnb.nl

Dat is wat ik te zien krijg als ik het dashboard wil bereiken. Ik word er zo langzamerhand een beetje moe van.

Ook niet met Chromium trouwens.

En als het wel mijn ip adres is, wie blokkeerd dat dan?

11. Meggink Member
    Reactie geplaatst op: 03-01-2013 om 10:34

Beste medewerkers van Versio ik krijg de volgende melding (Fout bij het maken van de databaseconnectie).
    Terwijl ik zat alleen me mail te checken?
    is er iets dat ik moet doen, of is er iets dat jullie moeten doen
    Ik heb even gekeken op http://www.downforeveryoneorjustme.com/ en daar staat dat je website ook down is.
    groeten mark.

12. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 05-01-2013 om 01:16

@Mark Je kan ons even mailen met de website en je gebruikersnaam naar support@versio.nl zodat het nagekeken kan worden voor je.