1. wouter1987 Member

Spamfilter

Topic geplaatst op: 08-12-2011 om 14:52

Beste bezoekers,

Hoe kan ik zien welke mails het spamfilter tegenhoud?

Graag met duidelijke beschrijving.

Met vriendelijke groet, Wouter

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-12-2011 om 19:42

Overloop de instellingen van 'Spamassassin Setup' in DirectAdmin eventueel eens. Daar kan je kiezen wat er met de spam moet gebeuren en kan je de titel van het bericht laten wijzigen zodat je ziet wat als spam wordt aanzien en wat niet.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 08-12-2011 om 20:05

Ik krijg liever niet alle spam in mijn mailbox, maar ik zal het een week proberen :)

4. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 08-12-2011 om 21:18

@Wouter Je kan ook kiezen voor "Redirect it to the catch-all spam folder in your main imap account." of "Send the spam to the appropriate users's spam folder." Dan blijven ze gescheiden van je inbox.

5. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 11-12-2011 om 21:26

@Groove, Ik heb gedaan wat je zei. Ik krijg helemaal niet zo veel spam. Alleen werkt het spamfilter volgens mij niet helemaal optimaal.

6. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 12-12-2011 om 13:36

Dat 'klopt'.
    Zie daarvoor een topic wat ik eerder aanmaakte: https://www.secure.versio.nl/topic.php?id=66
    Daarin beschrijf ik hoe je het spamfilter kunt tweaken tot een beter en betrouwbaarder filter.

7. wouter1987 Member
    Reactie geplaatst op: 24-12-2011 om 14:11

Beste @Remkok,

Dat artikel heb ik gelezen, en ik heb die instellingen ingevoerd toen ik het artikel las.

Alleen zou ik graag in DA willen kijken naar de bericht koppen, om te kijken of het spam is. Dat scheelt weer kans op virussen op mijn PC.