1. Christiaan Bollen Member

Cloud connection time out

Topic geplaatst op: 25-08-2012 om 14:00

Ik heb gisteren een cloudbox aangekocht. Ik heb een VM gemaakt met centOS 6.2 minimal x64. Vervolgens heb ik er een Belgisch IP aan toegekend. Via de console van versio kan ik inloggen. Maar als ik via Putty probeer te connecteren krijg ik steeds een connection time out.
    Kan iemand me hiermee helpen?

2. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2012 om 14:38

Ik denk niet dat je zomaar een ander IP adres kunt toekennen. Je hebt er nu eentje buiten de reeks van Versio gebruikt, en het verbaast me eerlijk gezegd niets dat dat niet werkt.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Christiaan Bollen Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2012 om 14:39

Nog wat extra info:
    Pingen van mijn pc naar het ip adres van mijn VM lukt ook niet.
    Vanuit de versio console kan ik pingen naar 127.0.0.1 en mijn eigen ip. Maar pingen naar de gateway of een ander adres gaat niet.

4. Christiaan Bollen Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2012 om 14:41

@remcok:
    Ik heb een gewoon via de cloudbox admin "Allocate New IP Address Assignment" gekozen en daar een IP van versio gekozen. Maar dan een Belgisch ipv een Nederlands. Het originele Nederlandse IP heb ik nooit getest. En weet ik ook niet meer.

5. Christiaan Bollen Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2012 om 19:32

Ik heb alle stappen nog eens doorlopen en steeds getest.
    -Maak VM, hier kan enkel NL ip gekozen worden. Ik kan via putty aan mijn VM via het NL ip.
    -Nieuwe netwerkinterface voor be ip toevoegen. Belgisch ip instellen. Putty gaat enkel via NL ip.
    -De nieuwe BE netwerkinterface instellen als primary interface. Putty gaat enkel via BE ip.
    -Nederlands IP en interface verwijderen. Ik kan de VM niet meer bereiken.

Iemand een idee? Bedankt.

6. kjell Member
    Reactie geplaatst op: 27-08-2012 om 16:44

Ik heb exact hetzelfde probleem! Bereikbaar op nederlands ip. Wanneer ik een 46.21.xxx.xxx ip adres (belgisch) toewijs en daarna zelfs 'rebuild network' uitvoer zoals aangegeven, krijg ik in Terminal (OS X) 'Network is unreachable'...

Graag een oplossing!