1. ronrefreshmedianl Member

Directadmin licentie overzetten

Topic geplaatst op: 23-08-2012 om 15:52

Beste allemaal, Wij hebben een vraagje. We hebben 8 vpssen die we allemaal willen gaan verhuizen naar de cloudbox oplossing. Bij deze 8 vpssen hebben we directadmin licenties (8 stuks dus). Die moeten we toch kunnen overzetten naar de cloudboxes? Ik heb ze inmiddels alle 8 al betaald. Graag jullie meedenken.

2. Gunborg Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2012 om 16:01

Als je kan zorgen dat de ipadressen hetzelfde blijven is dat geen probleem.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. zwerfkat Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2012 om 16:33

@Gunborg: Volgens mij maakt het IP adres niets uit, die geven ze weer aan een andere klant.
    @ronrefreshmedianl: Voor zover ik weet wordt de oude DA-licentie gerestitueerd als je overstapt. Neem even contact op met support, die geven wel uitsluitsel.

4. ronrefreshmedianl Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2012 om 17:12

@zwerfkat: dat heb ik gedaan alleen komt daar geen antwoord. Vandaar dat ik het hier even vraag. Wij willen gewoon waar we recht op hebben meer niet. Hartelijk dank voor je bericht.

5. Gunborg Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2012 om 17:36

@zwerfkat De licentie die Versio verstrekt(lifetime) is volgens mij IP gebonden, daarom moet je eerst weten of je die mee kan nemen. Als het adres van de server hetzelfde blijft is het geen probleem en kan je de bijbehorende codes gewoon opnieuw invoeren.

6. JPRS Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2012 om 18:00

Dit is het antwoord dat ik op de chat kreeg.

U kunt de cloudbox die u wilt bestellen via de website, wanneer u alles heeft overgezet en u uw oude VPS wilt annuleren, stuurt u ons vervolgens een mailtje. Wij crediteren dan de resterende periode + eventuele directadmin licentie van de oude VPS.

7. ronrefreshmedianl Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2012 om 19:38

@JPRS: dan hoop ik dat het goed komt. Het duurt wel erg lang allemaal. Ik heb met directadmin contact gehad en een licentie kan je op ieder gewenst ipnummer zetten zolang de licentie file (key) klopt. Die kan je in de cloudbox ook aanpassen dus dat klopt. Echter het crediteren laat op zich wachten. Ik kreeg hetzelfde antwoord alleen gebeurt het maar niet.

8. eenklant Member
    Reactie geplaatst op: 25-08-2012 om 08:48

Kreeg volgende in een mail hieromtrend;
    ------------------------
    Helaas kan ik dit wegens mijn vakantie pas begin september voor u crediteren. Ik ben de enige die betalingen kan crediteren en ben momenteel niet op kantoor. Ik zal u dus begin september mailen.
    ------------------------

dus nog wat geduld

Normaal kan DA gewoon mee verhuizen
    http://help.directadmin.com/item.php?id=250

Maar nu hebben ze extra €10,- meer verdiend

9. ronrefreshmedianl Member
    Reactie geplaatst op: 28-08-2012 om 15:53

@eenklant: Ik heb dezelfde mail ontvangen. Afwachten maar weer. Blijkbaar is het omzetten lastig.