1. Evert Jan Karman Member

Query uitvoeren in phpmyadmin

Topic geplaatst op: 21-08-2012 om 21:36

Het lukt mij niet om queries in phpmyadmin in te typen en dan uit te voeren.

Wat ik doe:
    Ik open phpmyadmin en log in. Dan selecteer ik mijn database.
    Dan klik ik op het tabblad SQL. Dan verschijnt er een tekstveld waarin ik SQL kan intypen. Ik typ een insert-statement in.
    Dan klik ik op GO rechtsonder.

Daarna is mijn query verdwenen. Hij zegt niet of mijn query is uitgevoerd. Hij laat ook geen foutmelding zien.

Ik kom er verder ook niet achter hoe ik rechtstreeks een insert-statement kan uitvoeren.

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 22-08-2012 om 16:30

Ik gebruik zelf HeidiSQl om database te beheren.
    dit is een programma wat externe verbinding maakt met mysql.
    je zult voor je database van wel je eigen IP moeten opgeven voor host.

persoonlijk vind ik dit prettiger en sneller werken dan de webbased phpmyadmin

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Evert Jan Karman Member
    Reactie geplaatst op: 22-08-2012 om 20:54

Dank voor je reactie.
    Alleen ik heb dit probleem nog nooit gehad met andere phpmyadmin omgevingen - namelijk in XAMP en bij one.com
    Dus de omgeving hier bij Versio doet een beetje raar. Misschien maar eens de support gaan benaderen...

4. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 23-08-2012 om 01:36

Toch is dit wel vreemd.
    meestal krijg je wel boven in beeld een groene tekst van geslaagd of rode tekst met foutmelding.
    Deed nog wel eens de tabelkolomen via de SQL input invoegen (cut and paste ;))

Maar je doet een insert in een tabel, als het gelukt is zou je de insert terug moeten kunnen vinden in die tabel.

maar zoals ik al zei, ik gebruik nu een extern programma, wat in mijn ogen 10x sneller werkt dan phpmyadmin. Bovendien ben je dan ook niet gebonden aan die max upload en time-outs.

maar een mailtje richting versio ken geen kwaad, mssis er wel een probleempje ergens