1. Jesper Voorendt Member

Domein aan resellerpakket koppelen

Topic geplaatst op: 17-08-2012 om 14:29

Beste Lezer,

Heb zojuist net mijn eerste reseller pakket bij Versio, ik ben echter op zoek naar uitleg over het koppelen van domeinen aan mijn hostingpakkettem voor users. Ik ben niet van plan een het API te gan gebruiken. Ik wil gewoon handmatig de DNS aanpassen bij Transip zodat de domeinen bij mijn reseller account gehost kunnen worden door een user. Ook een paar domeinen verhuizen naar Versio en dan hasten op mijn resller account. Hoe gaat dat in zijn werk met nameservers en DNS instellen?
    Bij voorbaat dank!
    Jesper

2. Fabien Daniel Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-08-2012 om 04:56

Hallo, je voegt het domein toe aan je user die je aanmaakt en je verwijst het domein naar je reseller pakket door de nameservers in te geven die je meekreeg met je hosting. Bij Transip stel je dus de nameservers in of indien je via DNS records werkt wijzig je alle ip adressen zodat deze verwijzen naar het ip van je reseller pakket.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jesper Voorendt Member
    Reactie geplaatst op: 09-10-2012 om 13:31

Zou u hier svp verdergaande instructies willen geven?

4. Louis Matthijssen Member
    Reactie geplaatst op: 10-10-2012 om 19:42

Hallo Jesper, bij TransIP kan je gewoon op het domein klikken en dan bij 'Nameservers' op 'Wijzigen' klikken. Je kan dan 3 nameservers opgeven. Voer hier de nameservers in die jij hebt gekregen van Versio en klik op 'Opslaan'.

Meer dan dit hoef je niet te doen; de nameservers regelen de rest.