1. Twiebie Member

Root pass niet up-to-date

Topic geplaatst op: 16-08-2012 om 03:03

Ik heb mijn root password ge-update via SSH op mijn CentOS installatie, maar dit root password wordt niet weergegeven in het Cloudbox administratie paneel. Dit gebeurde altijd wel op mijn oude VPS op SolusVM.

Wanneer ik in het Cloudbox administratie paneel 'Reset Root Password' doe, wordt het root password wel aangepast op de server en in het administratie paneel, maar kan ik nergens zelf een password instellen.

Graag wil ik zelf een password instellen via SSH op de server, en deze weergeven in het Cloudbox administratie paneel.

Heb ik iets gemist, of is deze optie niet beschikbaar in het Cloudbox paneel?

Alvast dank!

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 16-08-2012 om 09:17

Veel klanten hebben hun root password liever niet in het Cloudbox paneel staan, vandaar dat wanneer je je root wachtwoord via cmd verandert, het niet mee verandert in je Cloudbox paneel.

In het oude SolusVM kon je geen root wachtwoord bekijken, je kon het alleen instellen.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Twiebie Member
    Reactie geplaatst op: 16-08-2012 om 14:41

Ah, duidelijk! :)

In SolusVM was het root wachtwoord terug te vinden bij het serial console scherm.

4. Orrin Bos Member
    Reactie geplaatst op: 18-09-2012 om 16:10

Hoe zit het dan met de backup? Deze gebruikt het password dat zichtbaar is in het cloudbox paneel.