1. MilAvia Press Member

Groot probleem Wordpress / MySQL

Topic geplaatst op: 05-08-2012 om 21:19

Ik heb een groot probleem met mijn website. Sinds ik vanavond een paar aanpassingen gemaakt heb, is mijn website niet meer bereikbaar en kan ik niet meer inloggen in mijn Wordpress Admin area!

Om te beginnen heb ik sowieso vlak voor deze veranderingen een backup van al mijn bestanden op de FTP gemaakt, alsook een backup van de SQL database.

Het probleem zit 'm denk ik in het feit dat een Wordpress plugin mij aanraadde de naam van de SQL tabellen te veranderen van wp_.. naar iets anders. Sinds ik dat veranderd heb, was m'n site niet meer bereikbaar. Inmiddels heb ik de backup SQL tabellen die beginnen met wp_.. weer geupload, maar volgens mij denkt Wordpress nu nog dat ik de nieuwe naam gebruik.

Ik ben echt een beginner op dit gebied. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Op zich zou ik de site wel gewoon terug moeten kunnen krijgen dankzij de 2 backups die ik noemde toch? Kan ik Versio ook vragen iets te doen? Is het bijvoorbeeld mogelijk de gehele site en alle bestanden een dag terug in de tijd te resetten of iets dergelijks? Hoop dat jullie mij kunnen helpen, want dit is best wel shit..

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 05-08-2012 om 22:00

Zoek even de config bestanden van je frontend en backen deel op.
    ik heb het vermoeden dat de plugin ook de prefix daarin heeft gewijzigd.

je prefix in je db is via de backup weer naar wp_ gezet.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. MilAvia Press Member
    Reactie geplaatst op: 05-08-2012 om 22:07

Bedankt voor de snelle reactie. Inmiddels heb ik ook de FTP bestanden opnieuw geupload en ben ik al ietsje verder. De site is weer bereikbaar en ik kan inloggen in Wordpress, dat is al een kleine opluchting. Alleen worden diverse afbeeldingen nu niet meer getoond.

Zie bijvoorbeeld deze pagina:
    http://www.milaviapress.com/gallery/

Het logo ontbreekt, de foto's in het menu (widget) ontbreken en de foto's van de gallery ontbreken. Het gekke is dat de grote afbeeldingen in de gallery en het menu (als je erop klikt) wel gewoon werken! Waar kan dit aan liggen?

4. Satioz Member
    Reactie geplaatst op: 06-08-2012 om 09:02

Het valt me op dat een plaatje uit de gallery deze url meekrijgt: http://www.milaviapress.com/wordpress/wp-content/themes/chocolate/images/enlarge.png Volgens mij had je alles in de roo staan dus leest die gallery op de een of andere manier de map wordpress ook mee.