1. Ali Member

Backup en beveiliging

Topic geplaatst op: 03-08-2012 om 14:51

Beste Versio,
    Ik heb op verschillende manieren gezocht, maar heb niet een bevredigend antwoord kunnen vinden op mijn onderstaande vragen. Kunnen jullie deze aub beantwoorden?

Ik heb een reseller hosting bij jullie. Daar draaien 3 sites van mij op.

Vraag 1
    Moet ik zelf voor backups zorgen van mijn site? Stel dat een website gehackt wordt en de site is corrupt. Kan ik dan rekenen op backups die door jullie gemaakt zijn? In hoeverre kan ik op jullie ondersteuning rekenen?

Indien dat jullie taak niet is, welke middelen stellen jullie dan ter beschikking aan reseller hosting klanten? Ik ben dan vooral benieuwd naar een methode om automatisch (om de week) backups te maken van deze 3 sites.

Vraag 2
    Welke maatregelen adviseren jullie om mijn sites goed te beveiligen. Mijn sites draaien op Wordpress. Uiteraard kan ik zelf ook wel op zoek op internet, maar wellicht hebben jullie vanuit Versio nog wel tips of tools.

Ik hoor het graag van jullie.

2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 03-08-2012 om 18:28

Hallo, er worden iedere dag backups gemaakt van jouw hosting. We raden ook aan om zelf backups te bewaren van de sites en deze van je klanten. Mocht er een backup nodig zijn kan je ons hiervoor mailen naar support@versio.nl

Het automatisch aanmaken van backups via cronjob is helaas uitgeschakeld.

Het is belangrijk dat Wordpress steeds up to date gehouden wordt alsook de plugins die gebruikt worden. Ook betrouwbare plugins gebruiken, sterke wachtwoorden, de rechten goed zetten op bestanden en mappen (geen rechten op 777) en php5.3 gebruiken: https://www.secure.versio.nl/nieuwsartikel.php?id=52

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Ali Member
    Reactie geplaatst op: 04-08-2012 om 14:38

Beste Fabian, bedankt voor je antwoord.
    Ik heb enkele manieren gevonden om backups te maken. O.a. via Directadmin. Je kunt daat in installatron kiezen voor het maken van backups van je Wordpress omgeving. Je kunt ook direct in DirectAdmin een backup maken.

Oftewel mijn vraag is, wat is de beste, betrouwbare manier om een backup (inclusief database) te maken?
    Alvast bedankt!

Vond u dit antwoord nuttig?