1. bartdingen Member

3 MySQL Databases en iDeal

Topic geplaatst op: 29-07-2012 om 20:52

Ik ben een aardige leek op dit gebied en heb daarom de volgende vragen:

1. Ik heb 3 databases, is dit normaal? Ik heb een mage1, ps1 en ps2. Wat betekenen deze databases en wat kan ik ermee?

2. Ik probeer iDeal te implementeren in mijn opbouwende webshop, maar ik krijg de volgende vragen:
    // MySQL Server/Host
    $aSettings['host'] = 'localhost';

// MySQL Username
    $aSettings['user'] = '';

// MySQL Password
    $aSettings['pass'] = '';

// MySQL Database name
    $aSettings['name'] = '';

// MySQL Table Prefix
    $aSettings['prefix'] = '';

Wat dien ik hier in te vullen en waar vind ik dit?

Dank!

2. remcok Member
    Reactie geplaatst op: 29-07-2012 om 23:00

Feitelijk wordt daar gevraagd om username password, database name en database prefix. Username en password stel je zelf in in je MySQL beheer paneel, daarna kan je die invullen achter user en pass.
    Datzelfde geldt voor database name. Prefix is niets meer dan een unieke tabel toevoeging - bedenk maar wat.

Echter, wat je nu vraagt is wel erg basic. Het feit dat je zelf het antwoord niet weet, suggereerd dat je essentiele kennis voor het opzetten cq beheren van een website niet bezit en je blijkbaar ook geen goede guide hebt om te volgen.
    Als je er met bovenstaande info nog niet uit komt, kan je misschien beter een extern iemand inschakelen en betalen die je even door het installatie proces heen helpt.

mage1, ps1 en ps2 zijn eveneens databases die je ergens in het proces zelf aan hebt gemaakt.

Vond u dit antwoord nuttig?