1. Funske Member

    Kan geen mail sturen naar UPC / Chello

    Topic geplaatst op: 24-07-2012 om 12:22

    Sinds 1 week heb ik een Starter Webhosting pakket met 3 domeinen.
    Ik ben begonnen met de mail in te stellen op een Windhoos en Mac machine.
    Mailtjes naar en van de nieuwe users, naar en van allerlei accounts gaat prima, op één na!
    Als ik een email wil sturen naar een account van UPC / Chello dan kreeg ik meteen na het versturen een foutmelding.
    Idem als ik het via Webmail doe, ook dan kreeg ik deze foutmelding:
    " retry time not reached for any host after a long failure period".

    Na contact met de helpdesk is er iets aan gedaan:
    "Wacht het even af of u nog fout berichten krijgt. Het lijkt erop als de chello hostnames niet goed bij ons doorkwamen"

    Als ik mailtjes verstuurde kreeg ik hierna geen foutmeldingen meer. Mooi, maar.......
    De mailtjes kwamen uiteindelijk terug met een nieuwe foutmelding:
    "Policy violation. Your host 159.253.5.3 has no valid Reverse DNS."

    Hierna heeft de helpdesk hier weer iets aangedaan:
    "De .ptr record is ingesteld, de rDNS zal dan binnen 24 uur moeten werken."

    Maar na 2 dagen kreeg ik nog steeds foutmeldingen in de trant van:
    "Your host 159.253.5.3 has no valid Reverse DNS. Please contact your ISP for further information"

    Hierna weer een mailtje gestuurd naar de helpdesk.
    Geen antwoord gekregen, maar de volgende dag kreeg ik als ik een mailtje verstuurde naar een UPC / Chello mailadres weer de initiële foutmelding:
    " retry time not reached for any host after a long failure period"
    Oftewel, ik ben weer terug bij af en kan dus nog steeds geen emails versturen naar mensen met een UPC / Chello emailadres.

    Kan iemand mij helpen?
    Alvast bedankt voor de moeite!!
    Fons

  2. Funske Member
    Reactie geplaatst op: 25-07-2012 om 14:10

    Blijkbaar waren de mailtjes naar de support afdeling niet aangekomen.
    Dus vanmorgen tijdens een chat met een van de medewerkers, nog maar eens geprobeerd om de verzonden mailtjes door te sturen. Nu niet vanuit mijn versio-mailadres maar vanuit mijn chello account. Helaas deze kwamen ook niet aan.
    Daarna dezelfde mailtjes nogmaals doorgestuurd vanuit mijn Apple-account en ook déze kwamen niet aan.
    Pas nadat ik ze via mijn gmail-account verstuurd had kwamen ze aan.

    Dit alles vind ik toch maar echt heel raar. Mailtjes vanuit hun eigen account, vanuit Chello én vanuit Apple die gewoon niet aankomen bij hun! Ik snap hier niets van. Ook de chat-medewerker snapte dit niet en gaat dit uitzoeken.

    Dit is dus weer een extra probleem v.w.b. het mailen.
    Ik ben benieuwd wat de oplossing wordt voor dit alles.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. Funske Member
    Reactie geplaatst op: 27-07-2012 om 11:16

    De helpdesk heeft het probleem opgelost.
    Ik kan gewoon mailen van en naar UPC / Chello.
    Waarschijnlijk hebben ze opnieuw een rDNS aangemaakt.

    Vond u dit antwoord nuttig?