1. Fabian Member

Geld uit online portemonnee terugboeken

Topic geplaatst op: 03-07-2022 om 13:39

Goedemiddag,
    Ik wil het geld uit mijn online portemonnee terugboeken naar mijn bankrekening omdat ik na een overstap mijn Versio account wil sluiten.
    Alleen kan ik nergens terugvinden hoe dit moet.
    Graag opheldering.

2. Emiel Member
    Reactie geplaatst op: 14-07-2022 om 13:42

Ik heb juist hetzelfde situatie als jij maar het antwoord hierop komt erop neer dat je dat niet kan doen.
    Net als een geschenkbon hebben we ons geld al uitgegeven. Wettelijk gezien kan je misschien wel verdediging kunnen krijgen via de algemene consumenten recht "aankoop vanop afstand" 30 dagen geld terug ( dacht ik) maar langer dan dat weet ik niet hoe we er nog recht op hebben.

Dus we zullen het moeten opgebruiken...

Versio is spijtig genoeg een shithole

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Lien Member
    Reactie geplaatst op: 25-07-2022 om 12:41

En ze vinden het vast niet erg om (trouwe) klanten te verliezen.

4. San Member
    Reactie geplaatst op: 12-08-2022 om 12:05

Geen enkele manier om reeds gestort geld terug te krijgen.

Volgens mij is het nog steeds mijn geld, maar Versio verschuilt zich achter het feit dat ze geen bank zijn. In mijn optiek moet je zo'n 'dienst' dan ook niet aanbieden.

Gelukkig gaat het bij mij om €35,= maar dat had ik het liever in de kroeg uitgegeven.

5. Marcel Member
    Reactie geplaatst op: 20-08-2022 om 11:13

Hetzelfde hier

6. Maurice Member
    Reactie geplaatst op: 21-09-2022 om 18:02

Tip van flip..

Verleng je domeinnaam voor een paar jaar en verhuis hem dan via EPP. Dan is je geld op en je domeinnaam voor 100 jaar verlengt :D

7. Luc Member
    Reactie geplaatst op: 22-09-2022 om 15:54

Hier duidelijke uitleg!
    https://www.versio.nl/artikelen/kan-ik-geld-wat-ik-stort-in-de-online-portemonnee-weer-opnemen
    Versio is volgens de Wet op het financieel toezicht verplicht om het niet mogelijk te maken voor klanten om geld wat zij zelf hebben gestort in de online portemonnee, ook weer op te kunnen nemen uit de online portemonnee.

Artikel 3:5, eerste lid van de Wet op het financieel toezicht:

"Het is verboden in Nederland in de uitoefening van een bedrijf buiten besloten kring opvorderbare gelden van anderen dan professionele marktpartijen aan te trekken, ter beschikking verkrijgen of ter beschikking te hebben."

Dit betekent dat geld wat klanten zelf storten in de online portemonnee, niet opnieuw opgenomen mag worden uit de online portemonnee. Als Versio deze functionaliteit aanbiedt, dan bedrijft Versio volgens de Wet op het financieel toezicht de functie van een bank.

Ga in klantenpaneel: Financieel, uw online portemonnee. Daar kan je je saldo opwaarderen of opnemen.

8. Hennus Member
    Reactie geplaatst op: 27-09-2022 om 21:52

Het verlengen en dan verhuizen gaat niet werken denk ik. Mijn ervaring daarmee is dat Versio de registratie niet voor de volle periode meteen aanmeldt bij SIDN maar periodiek steeds voor een paar maanden.
    Dus na verhuizen ben je je geld kwijt.

Zie ook https://www.vimexx.nl/help/afwijkende-afloopdatum-nl-verhuizing?s=b20999f5c9b9bb5467bec647692dabb4

9. Gerben Member
    Reactie geplaatst op: 06-10-2022 om 00:41

Had hetzelfde aan de hand. Via de chat een reactie: Je kan het bedrag nu opnemen naar jouw rekening via https://www.versio.nl/customer/financial/wallet -> kadertje met het saldo
    Aangevraagd. Na de aanvraag wordt aangegeven dat het tot 14 dagen (+5 bankdagen) kan duren voor het bedrag op de rekening staat.