1. Guy Member

Mails verdwijnen na switch naar Mac

Topic geplaatst op: 15-05-2022 om 14:25

Ik ben sinds kort na jaren windows gebruiker te zijn geweest geswitcht naar Mac en gebruik dan ook de Mail applicatie van Apple nu.

Helaas verdwijnen constant mails. Ik ben van outlook gewend dat ik al mijn mails van de afgelopen jaren kon terugzien, bij de mail app van Apple verdwijnen ze. Ik heb alles afgezocht online om te vinden wat dit kan zijn maar het lijkt mij toch een probleem met de hosting?

De mail instellingen zijn volgens versio's handleiding als mail.axc.nl ingesteld.

Reageer
  2. Sebastiaan Member
    Reactie geplaatst op: 22-07-2022 om 17:55

Misschien dat het voor u een oplossing is om de mailserver via POP in te stellen. Dat heeft wel nadelen: via IMAP wordt de mappenstructuur en welke mails daarin zitten synchroon gehouden tussen de servers van versio en uw clients. Via POP niet (het POP protocol is een ouder protocol en ondersteunt dat niet: emails ophalen is éénrichtingsverkeer met POP). Dat betekent dat via IMAP de emails van uw clients verdwijnen zodra de versio servers ze opruimen. Via POP blijven ze op uw computer volgens de lokale computer instellingen.

Vond u dit antwoord nuttig?