1. Ursula Member

CSR code invoeren?

Topic geplaatst op: 01-12-2021 om 09:54

Goedemorgen, ik ontving een email dat mijn SSL certificaat automatisch is verlengd maar dat ik een nieuwe CSR code moet invoeren. Ik weet echt niet wat dat is? Wie kan mij heel even assisteren, dank

Reageer
  2. Guus Member
    Reactie geplaatst op: 01-12-2021 om 19:56

Goedenavond,

Heb ook al de nodige moeite gehad om dit in te stellen. Ik klikte onder mijn Klantenpaneel bij de producten op het woordje 'overzicht' onder het kopje SSL-certificaten. Als het scherm is geladen klik je op het vergrootglas links naast je webaccount. Als het goed is krijg je dan zicht op de details ervan en kan je met een vinkje ook automatisch een CSR laten genereren. Na verloop van tijd verschijnen er dan mailtjes die je bijpraten over de voortgang. Dit duurt best lang, ben nu twee mailtjes van Versio en 25 min verder en verwacht nog het verlossende mailtje met het CSR (was de vorige keer dat ik dit moest doen ook zo, herinner ik mij vaag)

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Klaas Member
    Reactie geplaatst op: 16-12-2021 om 13:25

In klantenpaneel ga je naar SSL certificaten > overzicht

Klik nadien op de domeinnaam waar je de certificaat aantoe wilt voegen, in dat overzichtzie je ook een link staan van (klik om te downloaden).

Na het downloaden, zou het .zip bestand uit moeten pakken.

Het uitgepakte bestand heeft 3 bestanden en die zijn alsvolgt;

Sectigo_RSA_Domain_Validation_Secure_Server_CA.crt
    USERTrust_RSA_Certification_Authority.crt

Deze 2 moet je in DirectAdmin van je domeinnaam plaatsen bij > SSL Certificaten > (Click Here to paste a CA Root Certificate)

De andere certificaat die je nog over hebt de jouwdomeinnaam_nl.cer zet je in (Paste a pre-generated certificate and key)

LET OP: kijk goed dat als er niets al iets instaat bij (Paste a pre-generated certificate and key) & (Click Here to paste a CA Root Certificate)

4. Noel Member
    Reactie geplaatst op: 06-01-2022 om 08:16

Het zou simpel moeten zijn maar dat is het helaas niet...