1. Ron Member

Nameservers mismatch 416 en 470

Topic geplaatst op: 30-09-2021 om 14:08

Beste,

Wie kan ons helpen...

Ons Reseller hosting:
    vserver470.axc.eu

Met Nameservers:
    ns1-470.axc.nl
    ns.secundairedns.nl

Probeer website over te zetten van TransIP naar Versio.

Hosting aangemaakt met tijdelijk domeinnaam temp-example.com. Rustig alles via FTP overgezet in het temp-example.com pakket bij Versio.

Dan komt het moment van overzetten dus 'Rename' ik het domein van temp-example.com naar example.com en plaats ik bij TransIP bovenstaande Versio Nameservers op het example.com domein.

Na een tijdje ziet ik de site verloren gaat bij TransIP (zoals het hoort) maar er komt alleen maar "Apache is functioning normally" on beeld te staan. Op een of andere manier wordt het verkeer niet door gelinkt naar example.com. Ik heb al gekeken bij DNS settings of daar misschien niet nog iets met 'temp-' staat maar dat is niet zo.

Bij MXTools /DNSCheck zie ik vooral een mismatch in DNS tussen ns1-416.axc.nl en ns1-470.axc.nl. Waar komt die 416 vandaan? Dat heb ik nergens ooit gebruikt.

Omdat het te lang duurt zet ik alles dan weer terug naar de oude instellingen. Ik wil niet dat ik dagen offline ben. Ik voer deze stappen al nachts uit, vooral om verlies van mail te voorkomen.

Alvast bedankt.

2. Rene Member
    Reactie geplaatst op: 28-10-2021 om 01:31

Waar die 416 vandaan komt, kan ik ook niet zien. Maar het kan soms wat langer duren, als DNSSEC aanstond en bij het verhuizen uitgeschakeld is.

Als je bij je domeinnaam gelijk DNSSEC keys goed zet, is het voor een .com domein bijna instant en voor een .nl domein is het ongeveer 45 minuten.

Wellicht dat dat het probleem oplost?

Vond u dit antwoord nuttig?