1. Jona Member

NS record wijzigen

Topic geplaatst op: 20-06-2021 om 15:32

Hoi,
    Ik wil mijn domain verhuizen naar Hetzner.
    Nu heb ik al in Hetzner DNS Services (dns.hetzner.com) alle records aangemaakt.
    Alleen zegt het Hetzner interface dat ik bij mijn oude provider (Versio) NS records moet wijzigen om de verhuizing af te ronden:

"Remove name server":
    - nszero1.axc.nl.
    - nszero2.axc.nl.

"Add name server"
    - (Hetzner NS 1)
    - (Hetzner NS 2)
    - (Hetzner NS 3)

Ik kom nergens bij de opties om NS records te wijzigen.
    En als ik binnen het klantenpaneel aangeef ik wil verhuizen, krijg ik alleen een code getoond die me ook niet helpt.

Weet iemand wat ik kan doen?

2. Jona Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2021 om 15:38

Toevoeging:
    Andere records zoals A en MX kan ik wel wijzigen - zowel in het klantenpaneel als ook in DirectAdmin. alleen specifiek NS records wijzigen werkt niet.

in het klantenpaaneel kan ik de optie NS niet uit het dropdown kiezen en in DirectAdmin krijg ik altijd een error:

Unable to save dns zone: named-checkzone returned:
    loading "mydomain.tld" from "/var/named/mydomain.tld.db.temp.1234567.K8WSfiXXxx" class "IN"
    zone mydomain.tld/IN: NS 'subdomain.hetzner.com.mydomain.tld' has no address records (A or AAAA)
    zone mydomain.tld/IN: not loaded due to errors.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Jona Member
    Reactie geplaatst op: 20-06-2021 om 15:45

Update:

het is me nu wel gelukt de hetzner NS records toe te voegen (ik moest een punt (.) achter het .com van de hetzner domain toevoegen in DirectAdmin

een probleem blijft bestaan:
    ik kan de twee bestaande NS record van Versio niet verwijderen.

Hetzner geeft aan dat nszero1.axc.nl en nszero2.axc.nl verwijderd moeten worden, maar in het lijst in DirectAdmin zie ik alleen twee andere Versio NS records:
    - ns1-354.axc.nl
    - ns2-354.axc.nl

4. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 21-06-2021 om 09:16

Goedemorgen,

Op het moment dat je inlogt in het klantenpaneel, dan kun je via daar onder je domeinnaam de nameservers aanpassen, naar wat het moet zijn.

Mocht het je niet lukken, dan kun je het verzoek doen via support@versio.nl, dan doen wij het voor je.

Met vriendelijke groet,
    Gavon - Versio Support