1. sjxofphr Member

    Worden nieuwe domeinen goed aangemaakt?

    Topic geplaatst op: 05-07-2012 om 15:26

    Hallo,

    Heb gisteren domein roderegels.nl aangevraagd. Netjes nameservers ingesteld (server 06, dus ns11.versio.nl en ns12.versio.nl), en daarna in Directadmin het domein aangemaakt.

    Meestal worden dan in ieder geval de versio nameservers binnen 10 minuten bijgewerkt is mijn ervaring, maar dat lijkt nu niet het geval. "nslookup roderegels.nl ns11.versio.nl" retourneert:

    Server: ns11.versio.nl
    Address: 159.253.0.27#53
    ** server can't find roderegels.nl.lan: REFUSED

    In ieder geval, vandaag ook nog veel aan het tobben geweest om het werkend te krijgen, zonder soelaas.

    Tot mijn verbazing lijkt het probleem zich niet te beperken tot de nameservers. Wanneer ik mijn hosts file bijwerk met het juiste IP-adres (159.253.0.27), krijg ik bij bezoek aan het domein de melding "Apache is functioning normally". Ik maak hieruit op dat het domein ook nog niet aan de apache-configuratie is toegevoegd, ondanks het feit dat het aangemaakt is in directadmin.

    Iemand ideeën?

  2. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 16:26

    Je hebt een nameserver te veel.

    ns11.versio.nl ['159.253.0.27'] (NO GLUE) [TTL=7200]
    ns12.versio.nl ['159.253.0.28'] (NO GLUE) [TTL=7200]
    ns11.axc.nl ['159.253.0.27'] (NO GLUE) [TTL=7200]

    Een domein kan best al binnen 10 minuten zichbaar zijn voor u, maar over heel de wereld duurt dat wat langer. Ligt niet aan Versio maar aan https://www.sidn.nl/ die om die een paar keer per dag de de nieuwe domeinen checken en ze mee nemen zodat ze bereikbaar worden.


    http://www.intodns.com/roderegels.nl

    internet cache ook niet vergeten. Beste is om je cache ook bij je zelf eens te leeg maken via Opdrachtpromp met ipconfig /flushdns en dan enter.


    Retrieving DNS records for roderegels.nl

    DNS servers
    ns12.versio.nl [159.253.0.28]
    ns11.versio.nl [159.253.0.27]
    ns11.axc.nl [159.253.0.27]

    DNS server returned an error: Query refused

    Ping

    [roderegels.nl]

    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214
    Unknown error: 1214

    Average time over 10 pings: 0 ms

    http://network-tools.com/

    Is dat op een reseller of een VPS?

    Want de nameservers bestaan niet, enkel 2 maar die andere hoort daar niet bij. Heb je de nameservers goed ingestelt in directadmin en bij domein beheer?

    Als het zo blijft de helpdesk even mailen naar helpdesk. Ik weet zeker dat die het zo oplossen voor je.

    Laat je nog iets weten waneer het werkt en inorde is.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  3. sjxofphr Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 16:36

    Ik had die ns11.axc.nl toegevoegd, omdat één van de helpdeskmedewerkers via chat dacht dat ik die moest hebben (zou in eerdere mail zijn aangegeven), maar deze was waarschijnlijk abuis met mijn reseller account.

    Dit domein draait onder een normaal account, en zowel mijn e-mail met account-informatie als de standaardinstellingen in onderdeel "dns management" van directadmin geven aan dat ik ns11.versio.nl en ns12.versio.nl moet hebben. Ik heb inmiddels onder domeinbeheer de ns11.axc.nl nameserver weer verwijderd. Ik wacht nog even af...

    Vond u dit antwoord nuttig?

  4. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 16:43

    Maak ze eens opnieuw aan bij domein beheer. En kijk dan gelijk bij Geschiedenis. Als daar de 2 goede nameservers staan moet het eigelijk goed zijn. Maar ik denk dat het niet goed staat in je DirectAdmin.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  5. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 16:47

    ns11.versio.nl en ns12.versio.nl weet je zeker dat die in je E-mail stonden van je reseller? Aangezien ik eigelijk altijd zie dat Versio axc.nl gebruikt voor nameservers. Maar daarin kan ik mis zijn. Dus correct me if i'm wrong Reshad.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  6. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 16:51

    Ik denk dat ik toch gelijk heb.

    Heb bij alle resellers die ik heb bij Versio nameservers met Nameserver 1 ns173.axc.nl
    Nameserver 1 IP 46.21.173.143
    Nameserver 2 ns174.axc.nl
    Nameserver 2 IP 46.21.173.144

    Maar geen versio

    Vond u dit antwoord nuttig?

  7. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 17:02

    ns11.versio.nl ['159.253.0.27'] FOUT
    ns11.axc.nl ['159.253.0.27'] GOED

    Vond u dit antwoord nuttig?

  8. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 17:04

    Sorry voor de spam. Maar dat komt omdat je hier niet je eigen reacties kan editen.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  9. sjxofphr Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 17:04

    Voor de duidelijkheid: deze domeinnaam draait NIET onder een reseller account, maar onder publieke versio server nr 06.

    Ik bezit, naast dit hosting pakket, ook nog een reseller account, waar de helpdeskmedewerker waarschijnlijk mee abuis was.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  10. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 17:07

    Ik heb ook een hosting pakket bij Versio, ja alles eigelijk.

    Maar ook daar word deze nameservers gebruikt.

    Nameserver 1 ns85.axc.nl
    Nameserver 1 IP 159.253.0.82
    Nameserver 2 ns86.axc.nl
    Nameserver 2 IP 159.253.0.83

    Laten we maar wachten op Reshad

    Vond u dit antwoord nuttig?

  11. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 17:10

    Het is jammer dat ik niet even mag kijken voor je. Ik kan het voor je oplossen, maar Reshad wilt dat niet zo graag. Van elkaar leren vind ik toch het beste. Maar Reshad is de baas.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  12. sjxofphr Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 17:24

    De laatste e-mail die ik over dit pakket ontvangen heb:

    Geachte heer/mevrouw,

    U heeft een account met gebruikersnaam sjxofphr op server 06. Deze server wordt zondag 30 oktober om 23:00 overgezet naar ons nieuwe tweede generatie high availability cluster die volledig in ons eigen beheer is. Het verschil met onze eerste high availability cluster is dat deze cluster volledig in eigen beheer draait en dat er dus niet bezuinigd is op hardware. Dit heeft tot gevolg dat onze tweede cluster vele malen sneller is dan onze eerste cluster. We zijn daarom begonnen met het overzetten van al onze servers naar onze tweede cluster en wij zijn op deze manier ook niet langer afhankelijk van een derde partij. Zo kunnen wij u als klant een veel betere kwaliteit garanderen.

    Een belangrijke verandering waar u rekening mee moet houden is dat de IP adressen van deze server gewijzigd worden:
    195.88.32.215 verandert naar 159.253.0.27
    195.88.32.216 verandert naar 159.253.0.28

    Als u op welke manier dan ook gebruik maakt van deze IP adressen dan moet u de IP adressen op 30 oktober na 23:00 vervangen met de nieuwe IP adressen.

    Als uw domeinnaam/domeinnamen gebruik maakt/maken van de nameservers van deze server dan raden wij u aan om op 30 oktober na 23:00 de nameservers nogmaals in te stellen om er zeker van te zijn dat de nieuwe IP adressen worden gebruikt. De nameservers van deze server zijn:
    ns11.versio.nl
    ns12.versio.nl


    Verder ziet DNS-management in directadmin er zo uit:
    http://moorii.nl/versio.jpg

    Tenslotte, waar kan ik het onderdeel "Geschiedenis" vinden?

    Vond u dit antwoord nuttig?

  13. sjxofphr Member
    Reactie geplaatst op: 05-07-2012 om 20:40

    Het is gelukt! Heb even een poosje in de chat gehangen met één van de medewerkers die na kort overleg zag dat er ergens iets niet in orde was met de NS server. Het was binnen een paar minuten opgelost.

    Vond u dit antwoord nuttig?

  14. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 06-07-2012 om 08:21

    Klik in het Klanten paneel op Uw domeinnamen. Dan op Overzicht en je ziet al je domeinnamen staan. Klik op het vergrootglas wat achter het domeinnaam staat. En dan zie je links Geschiedenis staan. Klik erop en de rest zul je zelf zien.

    Goed om te horen dat het gelukt is.

    Vond u dit antwoord nuttig?