1. Theodorus Member

Geen mail verzending meer mogelijk SMTP

Topic geplaatst op: 11-04-2021 om 08:29

Sinds deze week kan ik geen email meer verzenden via AXC-mail-server. Alle verzonden emails komen terug met warnings over mogelijke spam-verzending.

Mailen met mail-tester.com levert ook warnings op. Tip van Mail-Tester.com is om door jullie te laten nagaan of mijn emailserveradres is geblacklist op jullie spam assasin-opensource applicatie. Alleen emails vanaf deze specifieke email-server worden niet meer verstuurd.

Mijn server-smtp-instellingen op mail.axc.nl zijn met SSL/TLS via beveiligde poort 465. Ik zag wel met email testen via internet.nl dat uitgaande emails worden verstuurd via verouderde tls1.0 of tls 1.1 ipv tls1.2 of hoger. Mogelijk heeft dit er ook mee te maken.

Graag advies/ hulp!

Reageer
  2. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 12-04-2021 om 12:40

Goedemiddag,

Bedankt voor het aanmaken van een forum bericht. Het forum zelf is bedoelt voor customer 2 customer support.
    Mocht je de hulp van Versio nodig hebben, dan wil ik je vragen om een e-mail te sturen naar support@versio.nl.

Met vriendelijke groet,
    Gavon - Helpdeskmedewerker

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Thomas Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2021 om 08:58

Zelfde probleem hier sinds gisteren. Niets veranderd in codes of dergelijke. phpmailer geeft geen errors. Ik probeerde een scriptje met het PHP mail commando en volgens de directadmin zou de mail wel verzonden zijn, maar er komt niets aan - op geen enkel email adres. Ik veronderstel dus dat de mails toch ergens blijven hangen bij versio/axc... Heb gisteren mail gestuurd naar de support, maar jammer genoeg nog geen antwoord. De online chat lijkt niet meer te werken in de helpdesk?

4. Davy Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2021 om 17:34

Wij hebben ook dit probleem. Kunnen naar geen enkel gmail adres nog mailen, krijgen steeds een delivery failed terug.

5. Thomas Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2021 om 19:36

Ik krijg zelfs geen errors terug voor zover ik kan zien. Heb even de PHPMailer ingesteld om SMTP debugging info te typen en alles lijkt correct te verzenden, maar blijft dus gelijk hangen in verzenden. Tenzij de server geblacklist is lijkt het de exim of zo die er uit ligt op de vserver299 (en mss ook op andere?). Nog steeds geen antwoord van de helpdesk, zijn bijna 24u verder.

Intussen wel poging gedaan om de smtp server van google te gebruiken in phpmailer en dat werkt eventueel wel. Maar zou uiteraard liever de bestaande setup blijven gebruiken ipv overal code te gaan aanpassen (ja, ik heb de mail-out niet in een algemene class of include gestoken :) ).

6. Davy Member
    Reactie geplaatst op: 27-04-2021 om 21:29

Dit is de melding die wij steeds ontvangen, jammer inderdaad tot er bij zo een probleem niet direct gereageerd wordt. Aangezien wij dagelijks 10-tallen klanten mailen en offertes sturen, en dit nu niet lukt.

host gmail-smtp-in.l.google.com [2a00:1450:4013:c08::1a]
    SMTP error from remote mail server after end of data:
    550-5.7.1 [2a0b:7280:100:0:407:60ff:fe00:20aa] Our system has detected that this
    550-5.7.1 message does not meet IPv6 sending guidelines regarding PTR records
    550-5.7.1 and authentication. Please review
    550-5.7.1 https://support.google.com/mail/?p=IPv6AuthError for more information
    550 5.7.1 . i8si793828ejj.196 - gsmtp

7. Lore Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 09:15

Ik heb sinds gisterenmorgen hetzelfde probleem. Kan geen enkele mail meer versturen naar Gmail accounts. Ook nog geen reactie gekregen van de helpdesk helaas. Als er iemand een oplossing heeft of aangereikt krijgt via Versio, dan mag ie het altijd delen... :-)

8. Rico Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 09:58

Hetzelfde probleem hier.....welke server gebruiken jullie?!
    Mijn server is vserver149

9. Theodorus Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 11:03

Ik heb voor 1 van mijn 5 email-domainadressen op mijn shared server (305?) een oplossing gekregen via Versio: ik kan weer emails verzenden via dat ene domein. De andere domeinen werken nog niet.

Versio gaf aan een issue te hebben hersteld TLSA-records in combinatie met de SSL-certificaten van Let's Encrypt.

10. Jean-Paul Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 13:03

Ik kan geen mails meer versturen. aanvullende info: mail delivery failed. A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. this is a permenent error. SMTP error from remote mail server after mail. 550 mesage submission is for authorised users only!

iemand een oplossing?

11. Natascha Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 13:25

Ik heb hetzelfde probleem sinds vandaag, vanaf verschillende domeinnamen. Help!

12. Robin Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 13:34

Ik heb ook een probleem met mijn email sinds vandaag en krijg de volgende code terug.

"550 message submission is for authorised users only!"

Hoop dat dit zo snel mogelijk opgelost wordt want op deze manier kan ik mijn werk niet doen!

13. Roland Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 13:40

Hier precies hetzelfde, ook het mail van de helpdesk is niet meer mogelijk!
    Oplossen graag!!

This message was created automatically by mail delivery software.

A message that you sent could not be delivered to one or more of its recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:

support@versio.nl
    host s01.spamexperts.axc.nl [2a0b:7280:100:0:465:b0ff:fe00:2043]
    SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<xxx@xxx.xxx> SIZE=5141:
    550 message submission is for authorised users only!

14. Coordination Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 13:44

Zelfde probleem vandaag... help

15. William Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 13:55

Hier zelfde probleem op al mijn domeinnamen.
    Error
    host s02.spamexperts.axc.nl [2a0b:7280:100:0:407:60ff:fe00:20aa]
    SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<info@afibel-accountant.be> SIZE=1299135:
    550 message submission is for authorised users only!

Reporting-MTA: dns; vserver118.axc.nl

Action: failed
    Final-Recipient: rfc822;hilde.bastiaenssen@wolterskluwer.com
    Status: 5.0.0
    Remote-MTA: dns; s02.spamexperts.axc.nl
    Diagnostic-Code: smtp; 550 message submission is for authorised users only!

16. William Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 13:57

De helpdeks geeft aan dat er een probleem is bij VERSIO zelf

Momenteel zijn er problemen met het uit sturen van mail. Zie onze status pagina voor de laatste updates: https://www.versio.nl/status

17. William Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 13:58

Mail storing (28-04-2021 12:50)Status: NieuwLaatste update: 28-04-2021 12:50Informatie: Het is mogelijk dat er momenteel hinder ondervonden wordt met het versturen van mail. We werken aan een oplossing.

18. Joshua Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 14:03

Zelfde problemen hier, hopelijk wordt dit snel opgelost.

19. Glen Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 14:14

Hier hetzelfde probleem helaas...

20. Eugene Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 14:18

Zie onderstaande link voor de status:

https://www.versio.nl/status

21. Jan Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 14:21

Hetzelfde probleem hier. Komt zooooooo slecht uit dit nu

22. Roland Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 14:33

De helpdesk vertelt mij:

Bedankt voor je bericht, het kan inderdaad kloppen dat je problemen ondervind bij het uitsturen van mail. Dit komt door een probleem met de IPv6 configuratie bij Spamexperts.
    We werken aan een oplossing, ik zal je een update sturen als het opgelost is. Excuses voor het ongemak!

23. Glen Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 14:51

Mijn eerste uitgaande mail deed het net weer...

24. Gavon Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 15:05

Goedemiddag,

Als het goed is moet alles weer werken, mocht je als nog mailproblemen ondervinden, dan zien wij graag een e-mail tegemoet op support@versio.nl

Met vriendelijke groet,
    Gavon - Helpdeskmedewerker

25. Lore Member
    Reactie geplaatst op: 28-04-2021 om 15:20

Ik heb wat testmails naar mezelf gestuurd en die komen rechtstreeks toe in de spam, waar dit voorheen niet zo was.
    Het wordt dus wel al afgeleverd, maar dit is toch ook behoorlijk vervelend aangezien de meeste mensen de spam niet bekijken of rechtstreeks deleten.

26. Mustafa Member
    Reactie geplaatst op: 01-05-2021 om 13:08

Heb twee bedrijven, WIJ ZITTEN VAST VAST VAST
    ben echt niet tevreden met de service. Ik kan niemand bereiken echt onprofessioneel voor ons bedrijf. Nu moet ik iedereen verwitten dat ze m'n persoonlijke hotmail moeten gebruiken.
    CONTINUE spam spam spam.

27. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 01-05-2021 om 15:37

@Mustafa De DNS voor je mail verkeer stond niet goed ingesteld via onze Mail & Spamfilter. De DNS is hierbij goed ingesteld. Het duurt gemiddeld 4 à 8 uur, maximaal 24 uur voor de DNS volledig is verwerkt.

Overige problemen kunnen via support@versio.nl gemeld worden. Het is momenteel drukker op de support afdeling waardoor reacties langer uitblijven. Excuses hiervoor.

28. Rico Member
    Reactie geplaatst op: 03-05-2021 om 12:11

Ik heb weer SMTP problemen. lukt mij niet eens op een e-mail te sturen naar support@versio.nl

mail.axc.nl ESMTP ready: Mail could not be sent.
    Connection to the server failed or was dropped.: Mail could not be sent.