1. ellieo Member

Testen site

Topic geplaatst op: 03-07-2012 om 19:00

Hallo
    Ik heb al zitten zoeken in de forums, maar mijn specifieke geval nog niet gevonden.
    Ik heb een forum lopen bij een andere hoster, deze ga ik verhuizen naar versio. Ik heb een reseller pakket, daarin een user aangemaakt met daaraan gekoppeld de domeinnaam van het forum. Alleen de verhuizing nog niet in gang gezet, omdat ik eerst zeker moet weten dat alles goed staat.
    Ik heb eerder op deze manier een site verhuisd, wat ik dan deed om te testen is in mijn locale hosts file een routing instellen van het domeinnaam naar het nieuwe IP adres. Dan kon ik gewoon via de domeinnaam op de site komen.
    Maar deze keer werkt het niet. Ik heb de routing gemaakt, ipconfig /flushdns uitgevoerd, maar iedere keer als ik de domeinnaam intyp krijg ik: Apache is functioning normally. Wanneer ik de 2e ns gebruik krijg ik: This IP is being shared among many domains.
    To view the domain you are looking for, simply enter the domain name in the location bar of your web browser.
    Komt het omdat ik nu meerdere sites op dat IP adres heb draaien dat deze 'truc' niet meer werkt?
    Hoe kan ik dan mijn site testen? Let wel, de tijdelijke domeinnaam gebruiken is volgens mij geen optie, omdat ik een andere user heb aangemaakt.

2. zeromechanic Member
    Reactie geplaatst op: 03-07-2012 om 21:49

Je hebt reseller.
    heb je aan de reseller een domein gekoppeld??

zo ja, dan kun je een subdomein van je reseller gebruiken als domein.

maak de klant aan
    geef subdomein op als domein (je hoeft deze niet aan te maken in DA, gewoon opgeven)
    OF huidige domeinnaam wijzigen vi DA domain setup

ff wachten, en zou zo moeten werken.

als alles werkt, de domeinnaam wijzigen in wat ie moet worden.
    verhuizing inwerking zetten.

je kunt ook gewoon verhuizen hoor.
    als je de NameServers op die van de huidige provider laat staan, blijft domein gewoon bereikbaar.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. ellieo Member
    Reactie geplaatst op: 03-07-2012 om 22:44

@zeromechanic
    Bedankt, dit klinkt logisch. Ik heb de stappen gevolgd, maar hoe lang is dat even wachten wat je bedoelt? Enkele minuten, enkele uren..?

Vond u dit antwoord nuttig?