1. dutchy2504 Member

Pinnen met pinterest

Topic geplaatst op: 01-07-2012 om 20:31

Ik had maanden geleden toen ik begonnen ben mijn site wat meer aan te prijzen geen enkel probleem met het 'pinnen' producten op mijn site, maar sinds een paar maanden werkt het niet meer. De mensen van pinterest gaven aan dat zij de oorzaak niet konden vinden, dus ik ging er maar van uit dat ik per ongelijk zelf iets met mijn codering had gedaan.

Nu heb ik eerder deze week mijn hele domein gewist en een compleet nieuwe installatie van Joomla en VM erop gezet, incl een geheel nieuwe template e.d, maar weer blijkt 'pinnen' niet te werken. Ligt het nu toch aan pinterest, of werkt om de een of andere manier Versio niet goed samen?

2. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 02-07-2012 om 16:46

Hoi Dutcy,

Wat is pinterest precies? Maakt je script verbinding met hun servers?

Vond u dit antwoord nuttig?

3. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 03-07-2012 om 08:45

Pinterest is de naam van een sociale webiste waarop gebruikers foto's van favoriete items kunnen delen.

4. dutchy2504 Member
    Reactie geplaatst op: 04-07-2012 om 20:11

Zoals Ray al heeft gemeld is het een social mediasite

http://pinterest.com

Of er verbinding wordt gemaakt weet ik niet (lijkt me sterk), maar dan alsnog, waarom werkte her eerst zonder problemen en nu niet meer? Het kan in ieder geval niet liggen aan iets dat ik gedaan heb aangezien alles dat er nu bij mij op staat gloednieuw is en ik zeker weet dat ik niks geblokkerd heb

5. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 06-07-2012 om 11:13

Hoi Dutchy,

Ik zie dat pinterest draait op de servers van Amazon. Verbindingen van en naar Amazon zijn door onze servers uitgeschakeld omdat er op het netwerk van Amazon erg veel botnets draaien die DDOSen en brute-forcen. Oplossing is om over te stappen naar een VPS / dedicated server.

6. RayHammer Member
    Reactie geplaatst op: 06-07-2012 om 12:24

Ik heb wat aan het zieken geweest, en Reshad heeft er wel gelijk in. Je kan dit beter op een VPS / dedicated server doen dan op een hosting pakket of reseller, anders worden die aangevallen.

7. dutchy2504 Member
    Reactie geplaatst op: 08-07-2012 om 08:47

Ah, nu snap ik 't, bedankt :D

Helaas heb ik als arm studentje echt niet genoeg geld om over te stappen, dus dan moet ik het maar zonder pinterest doen.

8. Peter Hermans Member
    Reactie geplaatst op: 19-07-2012 om 17:12

Wij zijn al een paar dagen kwijt geweest met hetzelfde probleem tevergeefs proberen op te lossen en nu zie ik dat het dus aan Versio ligt. Pinterest is voor ons bijzonder belangrijk; Kan dit block van Amazon's servers niet iets fijnmaziger ingesteld worden?
    Wij hebben overigens wel een dedicated IP, kan dat in dat opzicht helpen om Pinterest te unblocken?

9. Reshad Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 19-07-2012 om 20:17

Als je een dedicated IP adres hebt: Neem contact op met de helpdesk en vraag hun alle verbindingen naar en van je server toe te staan in de firewall en zeg erbij dat je doelt op Amazon.