1. Anton Member

CSR code bij automatische verlenging

Topic geplaatst op: 13-12-2020 om 14:36

Beste Forumlezers,

Versio deelt mij per mail mee dat ze 1 van mijn certificaten automatisch hebben verlengd. Met het verzoek om even een nieuwe CSR code in te voeren op het klantenpaneel.
    Er wordt niet bij gezegd hoe ik aan die code moet komen, opvragen in DirectAdmin of laten genereren. De code die DirectAdmin geeft is precies dezelfde als de huidige (al beweert Versio van niet maar ik ben niet achterlijk) dus dat kan niet.
    Er wordt ook niet bij gezegd waar ik die code moet invoeren. De enige plek die ik kan vinden is onder “verlengen” bij de certificaatgegevens, maar dan moet je opnieuw de verlengingskosten betalen en die heeft Versio al in rekening gebracht bij het automatisch verlengen. Dus dat kan ook niet.
    Verzoek om informatie bij Versio wordt afgedaan met een verwijzing naar een informatiepagina (die ken ik inmiddels uit mijn hoofd, ik heb immers mijn certificaten zelf geïnstalleerd) en de opmerking “wij kunnen dat wel voor je doen voor 20 euro”. Dat is dus geen manier om een klant te helpen. Dus Versio gaat per direct de deur uit voor mijn huidige bedrijven en de toekomstige, en over naar een andere aanbieder.
    Maar dat duurt even, en in de tussentijd geen certificaat. Ik neem aan dat velen dit al eens hebben gedaan, dus wie kan me helpen.
    Gezien de vele, vele vragen over cetificaten op dit forum zou je je als Versio eens moeten gaan afvragen of er misschien iets mankeert aan de informatievoorziening en de duidelijkheid van de website. Of gewoon een korte zin erbij met een instructie in de automatisch gegenereerde mail. Maar volgens mij houden ze het opzettelijk vaag om er aan te kunnen verdienen.

Reageer
  2. Fabien Versio medewerker
    Reactie geplaatst op: 13-12-2020 om 16:57

Hallo Anton, op https://www.versio.nl/customer/ssl/ staat een leeg SSL certificaat. Op het vergootglasje klikken brengt je op https://www.versio.nl/customer/ssl/manage/308536 daar kies je voor Ik wil de CSR code automatisch laten genereren.

Van zodra uitgegeven kan het SSL certificaat geïnstalleerd worden via de automatische installatie optie dat je zal zien bij de opties van het SSL certificaat in het klantenpaneel.

Vond u dit antwoord nuttig?

3. Anton Member
    Reactie geplaatst op: 14-12-2020 om 10:55

Nou bedankt, dat heeft gewerkt. Wel een vreemde omweg, die ik nergens in de handleidingen kan vinden. Wees gewoon wat duidelijker in de communicatie, dat scheelt jullie ook moeite. Nou ja, we kunnen weer een jaartje vooruit.

4. Kees Member
    Reactie geplaatst op: 19-12-2020 om 15:51

Het laat inderdaad aan duidelijkheid wel te wensen over. Ik had een tijdje terug hetzelfde.
    Maar een certificaat wordt eigenlijk nooit "verlengd". Er wordt gewoon een *nieuw* certificaat aangemaakt, dat in je overzicht komt te staan, en nog niet is toegewezen aan een domein. Dat certificaat kan je dus theoretisch voor elk domein gebruiken. Maar als je op het vergrootglaasje klikt, links naast je nieuwe certificaat, krijg je de mogelijkheid het toe te wijzen aan het domein, waarvoor het eigenlijk is bedoeld.

5. Taelman Member
    Reactie geplaatst op: 23-12-2020 om 16:05

Ik had dan weer https voorvoegsel ingevoerd bij de aanvraag. Dat liep ook mis.
    De hulpdieet heeft wel snel gereageerd.

6. Marcel Member
    Reactie geplaatst op: 21-01-2021 om 15:27

Ik vind het Versie Klantpaneel op dit punt ook niet intuïtief. Het moet niet veel werk zijn om een uitleg te geven wat je moet doen. Ik kan mij voorstellen dat het voor de Versie mensen gesneden koek is, zodat ze niet begrijpen dat het voor klanten die hier een keer in lange tijd mee te maken krijgen, lastig is.

7. Carol Member
    Reactie geplaatst op: 19-02-2021 om 20:39

Het is heel erg onduidelijk hoe je het ssl certificaat moet installeren. Bij andere providers gaat het veel simpeler.